زنوزی، مالک تراکتورسازی درباره پشت پرده پرونده‌های ورزشی می‌گوید: متاسفانه تبانی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۴۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 26 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: جنجال بزرگ در فوتبال ایران. حتما شما هم بار‌ها این سؤال را از خود پرسیده‌اید که چرا هیچ ‌یک از باشگاه‌های ایرانی در هیچ پرونده خارجی نمی‌توانند برنده باشند؟ ظاهرا قدرتی عجیب پشت تمام این پرونده‌ها بود، قدرتی که گهگاه با وجود مستندات باشگاه‌ها نمی‌توانست آن‌ها را در هیچ پرونده‌ای برنده کند. بعد از سال‌ها سکوت، سرانجام این زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی بود که تلاش کرد در این زمینه روشنگری کند؛ البته بدون هیچ مدرک مستندی. او ترجیح داد در اولین گام به صورت شفاهی از پشت پرده‌ها بگویند و بعد از این بگوید اگر نیاز باشد، مستندات را در آینده ارائه خواهد داد. او، اما چه افشاگری‌هایی کرد؟

افشاگری زنوزی
زنوزی از این گفت که علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال و هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق ماشین‌سازی پشت پرده شکست در بعضی پرونده‌های خارجی هستند. چند وقتی است رسانه‌های ایران از جمله جام‌جم به فعالیت‌های توام با شکست وکیلی سوئیسی در پرونده خارجی‌های باشگاه‌ها کد‌هایی می‌دهند.

این وکیل لودوویچ دلشات نام دارد که البته رزومه‌اش خوب است. او سال‌ها در کمیته انضباطی فیفا فعالیت داشته و در حال حاضر هم کار وکالت پرونده ویلموتس را برای فدراسیون برعهده دارد. طبق آماری که جام‌جم به دست آورده دلشات تا به حال مسؤول شش پرونده باشگاه‌های ایرانی در فیفا بوده که در هر شش پرونده شکست خورده است! آخرین پرونده هم مربوط به شکایت تراکتورسازی از آنتونی استوکس و اروین است. قبل از آن هم استقلال پرونده سوپر جام را به او سپرد که در نهایت باخت و کلی ضرر کرد. این در حالی است که علی خطیر معاون و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال بار‌ها گفتند خبر‌های خوش در راه است و با استخدام یک وکیل خارجی (لودوویچ دلشات) رای برمی‌گردد و جام را از پرسپولیس می‌گیرند.

 او پرونده استوکس و اروین را مثال می‌زند و توضیح می‌دهد: «استوکس و اروین بدون اجازه باشگاه به تمرینات ملحق نشده بودند و به‌طور یکطرفه و بدون دلیل موجه قرارداد خود را فسخ کرده بودند. در جلسه حضوری در استانبول، وکیل (لودوویچ دلشات) تمام مستندات را به جزئیات بررسی کرد و اطمینان داد که با توجه به تجربه ده ساله خود در ارکان قضایی فیفا، این پرونده‌ها به نفع باشگاه تراکتور خاتمه می‌یابد، اما در زمانی که ما منتظر محکومیت این دو بازیکن بودیم با حکم عجیب فیفا علیه باشگاه مواجه شدیم. پس از بررسی لایحه دفاعی ایشان توسط سه وکیل ورزشی داخلی و دو وکیل کارکشته خارجی، متوجه شدیم ایشان لایحه را به طور ناقص ارائه داده است!»

او در ادامه از این می‌گوید که علی خطیر، عامــــل مـــعـــرفـــی دلـــشـــات بـــه باشـگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی بوده است. زنوزی حتی پای نصیرزاده، مدیرعامل سابق ماشین‌سازی را پیش کشید و از این گفت که پای او هم در ماجرا گیر است: «پرونده‌هایی در باشگاه ماشین‌سازی در فیفا داریم که با سهل‌انگاری ایشان به نفع بازیکن‌ها رای گرفته شده است. برای نمونه بازیکن اسکاتلندی فصل پیش ما، با استفاده از ضبط صدای ایشان (نصیرزاده) برنده پرونده شکایت در فیفا شده است، این در صورتی است که نصیرزاده اعلام کرده بود توافق و فسخ با این بازیکن صورت گرفته است.»

تهدید خطیر
ادعای جنجالی مالک تراکتورسازی باعث شد علی خطیر، معاون سابق استقلال شدیدا او را تهدید کند: «بنده شما را در دادگاه ملاقات می‌کنم. با بد کسی در افتادی. فکر کردی پول داری و می‌توانی هر... که دلت خواست انجام بدهی؟!» او می‌گوید از زنوزی در دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت خواهد کرد و ادامه می‌دهد: «او باید بابت این اتهامات بی‌پایه و اساس پاسخگو باشد. زنوزی همان آدمی است که با اتهامات بدون سند برای محسن فروزان و خانواده‌اش مشکل درست کرد. مشکل فوتبال ایران ورود افرادی مثل زنوزی است که معلوم نیست چطور ره صد ساله را یک‌شبه طی کردند و به چنین پول و ثروتی رسیده‌اند.»

واکنش آرام نصیرزاد
هوشنگ نصیرزاده، اما برخلاف خطیر واکنش تندی به حرف‌های زنوزی نشان نمی‌دهد. او می‌گوید: «فعلا صحبتی درباره زنوزی و ادعاهایش ندارم. من همیشه به ایشان احترام گذاشتم. در جریان همه چیز هم بود. به هر حال زنوزی بزرگ‌تر ماست و چیزی نمی‌گویم.» نصیرزاده از این می‌گوید که به‌زودی با زنوزی صحبت می‌کند تا مشکلات را حل و فصل کنند. منتهی به نظر می‌رسد این قصه سردرازی دارد. باید دید واکنش فدراسیون فوتبال در قبال همکاری با لودوویچ سوئیسی چیست؟ دیروز یکی از مسؤولان بلندپایه این فدراسیون به جام‌جم خبر داد بعد از اظهارات زنوزی احتمال این‌که وکالت پرونده ویلموتس از این وکیل گرفته شود زیاد است. اما آیا فدراسیون باید بابت این فسخ قرارداد با لودوویچ پولی پرداخت کند؟!

منبع: روزنامه جام جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار