استاندار یزد:
‌استاندار یزد گفت: آمار بالای تصادفات ‌در استان یزد نه زیبنده دستگاه‌های مسئول است و نه زیبنده مردم و باید اقدامات جدی در این رابطه انجام شود.
کد خبر: ۸۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 25 April 2020

محمد علی طالبی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که به منظور بررسی مصوبات جلسات قبل و بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار بالای تصادفات استان نه زیبنده دستگاه‌های مسئول است و نه زیبنده مردم و باید اقدامات جدی در این رابطه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: آمار بالای تصادفات عابران پیاده و موتور سیکلت ها قابل توجیه نیست و باید با پذیرش ضعف‌ها، مدیریت جدی برای کاهش آن صورت گیرد.

طالبی افزود: برای کاهش تصادفات درون شهری در استان نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی داریم وفرهن‌گسازی ترافیکی باید به‌وسیله آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام شود. رئیس شورای ترافیک استان خاطرنشان کرد: همچنین لازم است طرح برخورد جدی با موتور سواران خطر آفرین و متخلف تهیه شود.

وی گفت: با توجه به تأثیر ارسال پیامک فوری بر روند تخلفات رانندگان، این موضوع در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا سامانه پیامک به رانندگان متخلف در استان راه اندازی شود.

استاندار یزد اظهار کرد: لازم است لیست کاملی از پیشنهادات و اقدامات فنی و اجرایی دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک استخراج شود تا اقدامات و پیگیری‌ها قابل رصد و بررسی باشد.

طالبی با بیان اینکه باید پیگیری‌های لازم برای تأمین زمین مورد نیاز ایستگاه‌های راهور از سوی شهرداری و معاونت عمرانی استانداری انجام شود، افزود: نیازمند افزایش نیروی انسانی در نیروی انتظامی استان هستیم و برای تحقق این مهم پیگیری‌های لازم در دستور کار است.

رئیس شورای ترافیک استان تصریح کرد: ضروری است گزارش کاملی از وضعیت دوربین‌های نظارتی داشته باشیم تا بتوان بر این اساس برنامه ریزی هایی برای رفع نقایص آنها در سطح استان انجام دهیم.

طالبی خواستار شد: در زمینه اقدامات فنی، آشکار سازی دهانه پل‌ها و اصلاح شیب شیروانی‌ها با اولویت نقاط پر حادثه معابر برون شهری، اقدامات لازم انجام و گزارش ماهیانه به معاونت عمرانی استانداری ارسال شود و با دستگاه‌های کم توجه به مصوبات شورای ترافیک برخورد گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار