در خانه ماندن و کاهش تردد در سطح شهر و معابر عمومی، رعایت بهداشت فردی، تعطیلی صنوف و محدودیت در ساعات کاری ادارات و شرکت‌ها از پروتکل‌های بهداشتی بود که ستاد ملی مبارزه با کروناویروس برای تمامی استان‌ها ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۸۴۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 19 April 2020
از زمانی که کروناویروس بر کشور ما چیره شده و سروکله این ویروس در تک تک استان‌ها پیدا شد، ستاد مبارزه با این ویروس دستورالعمل‌های مختلفی برای کنترل شیوع این ویروس صادر کرد.

به گزارش ایسنا،در این میان با تعطیلی و یا محدودیت در فعالیت جایگاه‌های سوخت به علت اهمیت این بخش موافقت نشده، اما دستورالعمل‌های خاصی برای فعالیت آن‌ها درنظر گرفته شد که تمامی جایگاه‌ها ملزم به رعایت این پروتکل‌ها شدند.

با این وجود شاهد بودیم که در ایام کرونایی و بحرانی که در استان وجود داشت، بودند جایگاه‌هایی که کرونا را جدی نگرفته و هیچ یک از این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کردند.

به گفته شهروندان و مشاهده میدانی خبرنگار ایسنا از وضعیت جایگاه‌های سوخت نقاط مختلف شهر همدان، در بسیاری از جایگاه‌های سوخت دستکش یکبار مصرفی وجود ندارد و در برخی هم فقط یک کیسه فریزر در سکو‌ها قرار داشته است.

براساس گفته‌های شهروندان در این جایگاه‌ها اجباری برای استفاده از دستکش در هنگام سوخت گیری وجود نداشته و سوخت گیری در بیشتر موارد توسط خود رانندگان انجام می‌گرفت. در مواردی که فرد از دستکش استفاده می‌کند نیز مشاهده شده فقط یک لنگه را می‌پوشند.

دریافت وجه نقد در جایگاه‌های سوخت یکی دیگر از نکاتی است که در تعداد محدودی از جایگاه‌ها انجام می‌شده و البته بودند جایگاه‌هایی که از ورود و سوخت گیری افراد بدون کارت بانکی خودداری می‌کردند.

نکته مهم و قابل توجه در بحث سوخت گیری در زمان کرونا این بوده که سوخت گیری توسط اپراتور صورت بگیرد، اما مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد، عملاً این اتفاق نیفتاده. شاید یکی از دلایل آن کمبود نیروی انسانی در جایگاه‌های سوخت بوده که به تعداد نازل‌های موجود اپراتور وجود ندارد.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت استان، مطرح کرد: به تمامی جایگاه‌های استان اعلام کرده‌ایم وضعیت نامطلوبی دارند و باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

احمد شیرانی اظهار کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه دستور مرکز تمامی جایگاه‌های استان موظف هستند برای هر سکو و تلمبه دستکش یکبار مصرف یا کیسه فریزر قرار دهند چراکه ممکن است نتوانند دستکش یکبار مصرف را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: به تمامی جایگاه‌ها تأکید شده است حتماً سطل‌های زباله درب دار در جایگاه تعبیه شود و از طرفی برای اینکه برخی از شهروندان کیسه و دستکش خود را در سطل زباله نمی‌اندازند خواسته شده کیسه‌های زباله در کنار سکو‌ها قرار گیرد.

شیرانی خاطرنشان کرد: تیم‌های نظارتی بار‌ها از جایگاه‌ها بازرسی کرده‌اند و مشاهد شده که در بیشتر موارد اپراتور‌ها اقدام به سوخت گیری می‌کنند، اما در برخی از موارد شهروندان خودشان تمایلی به انجام سوخت گیری توسط اپراتور ندارند البته ممکن است در مواقعی هم اپراتور از سوخت گیری خودداری کند.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان همدان اظهار کرد: تمامی تجهیزات جایگاه‌ها به صورت دستی و مکانیزه مسمتر ضدعفونی می‌شوند، اما رعایت بهداشت فردی فصل الخطاب است.

وی بیان کرد: طی نظارتی که از جایگاه‌های سوخت استان صورت گرفته، به تمام جایگاه‌ها اعلام کردیم که از نظر ما وضعیت مطلوبی ندارند و باید نکات ابلاغ شده را بیشتر رعایت کنند.

شیرانی یادآور شد: در ایام نوروز و ایام حاد کرونایی جایگاه‌های سوخت استان به‌صورت مستمر مورد بازرسی قرار گرفته به طوریکه این بازرسی‌ها به‌طور روزانه و حتی چندبار در روز انجام می‌گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار