از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۵۱۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی شان هنوز بستری هستند و حال عمومی ۳۶۴۳ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۳۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 15 April 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۷۶ هزار و ۳۸۹ تن افزایش یافت.
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تاکنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۵۱۲ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۹۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۷۷۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۴۹۹۳۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۳۶۴۳ تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

بعد از یک ماه که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در کشورمان سه رقمی بود، امروز برای دومین روز متوالی شمار جان باختگان کمتر از ۱۰۰ تن بود. نکته‌ای که به تاکید مسئولان، نشان گر مدیریت بیماری در کشورمان است، هرچند هنوز اولویت با «ماندن در خانه» است. اولویتی که جهانپور با تاکید بر آن گفت: تا کنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در حدود ۱۰۰ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان به انجام رسیده است.
بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۸.۷ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۲۰.۷ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران بالغ بر ۹۱ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران و جهان و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار