استاندار ایلام گفت: بخش اعظم بازار ایلام شامل ۷۰ درصد صنوف کم خطر با رعایت شرایط سه گانه از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۸۳۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 11 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: بازگشایی بازار و فعالیت صنوف کم خطر به سه شرط ثبت نام کسبه و اصناف در سامانه سلامت، نصب گواهی سلامت در مغازه ها و تعهد رعایت پروتکل بهداشتی امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه مردم باید به روال عادی زندگی برگردند، اظهار داشت: از امروز فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تبدیل می شود.

وی یادآور شد: سیستم اداری نیز با دو سوم‌ کارکنان فعالیت خود را آغاز می کند اما چنانچه کارمندی بیمار باشد می تواند از مرخصی یا دورکاری استفاده کند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ورودی ادارات باید بشدت کنترل شده و از تب سنج هم برای کارکنان هم ارباب رجوع استفاده شود، اظهار کرد: چنانچه کارمندی مبتلا شد تا ۱۵ روز سر کار نباید حضور یابد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید لیست کارکنان مبتلا را به دستگاه مربوطه اطلاع دهد.

به گفته سلیمانی دشتکی، به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است تا اطلاعات مبتلایان از نظر شغل، سن و محل سکونت را جمع آوری کند.

وی تردد روزانه پنج تا ۶ هزار زائر از مرز مهران و تردد تجار تا ۱۵ اسفندماه سال گذشته، حضور تعدادی زوار خارجی برای چند ماه در مرز مهران به دلیل عدم اجازه ورود به کشور عراق با وجود داشتن ویزا که در نهایت آنها را به کشور های مربوطه برگردانیم، حضور پرشمار مهمانان ایلامی ساکن دیگر شهرهای کشور در استان و مشارکت بالای مردم در انتخابات به دلیل قومی و قبیله ای بودن انتخابات استان و همچنین تشکیل گردهمایی ها و جشن های بعد انتخابات را از مهمترین‌ دلایل شیوع کرونا در این استان عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار