معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه مردم تصمیم اصلی را در ارتباط با سرنوشت خود می گیرند گفت: به گفته امام راحل میزان رای ملت است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم دخالت هر نهادی از جمله دولت و شورای نگهبان در انتخابات ممنوع و خلاف شرع است.
کد خبر: ۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 26 August 2015
سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تهران افزود: بدون مردم نمی توان حکومت کرد و چنانچه ملت اشتباه کنند خود مسوولیت این اشتباه را پذیرفته و خسارت می دهند.

وی تاکید کرد: ما تنها می توانیم نقش هادی و کمک کننده داشته باشیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به وضعیت بحرانی کشور در آغاز دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت منتخب مردم با تدبیر و سیاست و برغم اینکه کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت تورم را از 45 درصد به زیر 15 درصد کاهش داده است.

چاوشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اجازه اظهار نظر به همه را داده اند خاطرنشان کرد: اما تخطئه، توطئه و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی کاری عبث و به ضرر جامعه اسلامی است.

وی ملاک ارزش انسان ها را نه جناح ها بندی های سیاسی و قومی بلکه داشتن تقوی ذکر کرد و گفت: ادعای افراد نباید ملاک عمل آنها تلقی شود بلکه میزان پایبندی آنها به قانون ملاک عملکرد افراد است. 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه قانون نیز ممکن است دارای نقص باشد تاکید کرد: قانون دارای نقص به مراتب بهتر از بی قانونی است و راهکار آن انتخاب نمایندگانی است که قانون درست بنویسند.

چاوشی افزود: حتی در مواردی که قانون وجود ندارد می توان براساس شرع به حکم حکومتی متوسل شد.

وی با بیان اینکه هرکسی که بخواهد در جامعه به حقوق مردم بی توجهی کند از نظام جمهوری اسلامی جداست یادآور شد: حقوق مردمی اصلی ترین محور قانون است.
معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه نباید دایره خودی ها را آنچنان تنگ کنیم که تنها خودمان باقی بمانیم افزود: باید سعه صدر بیشتری از خود در قبال مردم نشان دهیم و امروز خارج کردن حتی یک نفر از ریل جمهوری اسلامی جفا در حق نظام است.

چاوشی یکی از رموز عزت اسلام و مسلمین را پرهیز از تفرقه و حفظ وحدت دانست و گفت: هر زمان که وحدت داشتیم موفق و هرزمان دچار تفرقه شدیم شکست خوردیم.
وی به آیات قرآن کریم در همین ارتباط اشاره و اظهار کرد: خداوند جوامع را از تفرقه و نزاع نهی کرده زیرا موجب سستی و آسیب پذیری شده و شوکت جامعه را از بین می برد.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: مسلمانان در طول تاریخ با اقتدار جنگیده و عزت آفریدند که در سایه اتحاد و همدلی شکل گرفته است.

چاوشی گفت: توحید، معاد و نبوت به عنوان اصول دین از جمله مبانی اتحاد مسلمانان است و تنها تفاوت ما با سایر مذاهب اسلامی در دو اصل عدالت و امامت است.

وی عدالت و امامت را دو اصل تعیین کننده تشیع ذکر کرد و گفت: این دو اصل خمیرمایه حکومت و سیاست در جمهوری اسلامی است که باید درست شناخته شوند.

معاون استاندار تهران به عدل به عنوان یک صفت ممتاز الهی اشاره و اظهار کرد: خداوند از بندگان خود خواسته تا حد ممکن به این صفت آراسته شوند.

چاوشی تصریح کرد: عدل اساس حکومت در جامعه اسلامی است که بدون آن هیچ حکومتی دوام و قوام نخواهد داشت و مشروعیت هر حکومت رابطه مستقیمی به میزان پایبندی آن به عدل دارد.

وی گفت: مطلوب ما حکومتی است که مبتنی بر عدالت، انصاف و شایستگی باشد زیرا حکومت به عنوان مظهر قدرت و ثروت یک کشور بیش از هر چیز دیگری در معرض خطر ظلم و ستم بر توده مردم قرار دارد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه بدون حکومت نمی توان جامعه را اداره کرد چون هرج و مرج حاکم می شود، گفت: حکومت در جامعه اسلامی یک فرصت برای خدمت به مردم است.

چاوشی با اشاره به اینکه حقانی ترین حکومت شکل گرفته در تاریخ اسلام حکومت حضرت علی(ع) است گفت: با این وجود پس از فوت پیامبر(ص) به هر دلیلی اجازه تشکیل حکومت به ایشان در جامعه نوپای اسلامی داده نشد و ایشان نیز برای احقاق حق قطعی خود دست به شمشیر نبرد و یاران خود را بسیج نکرد بلکه در آینده به خلفا نیز مشورت داد.

وی خاطرنشان کرد: نه امام راحل، نه رهبری و نه هیچیک از مسوولان ارشد جمهوری اسلامی مدعی برقراری حکومتی همچون حکومت حضرت امیر نیستند بلکه معتقدند تنها نسیمی از آن حکومت بر نظام جمهوری اسلامی وزیده است.

وی با بیان اینکه سیاست از نگاه امام راحل امری پیوسته با دیانت بوده و مسلمانان نمی توانند نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه بی تفاوت باشند تاکید کرد: کسانی که به دنبال ترویج اندیشه های لاییک و سکولار در بین مردم هستند مفهوم سیاست و دیانت را به خوبی درک نکرده اند.

معاون استاندار تهران در ادامه تعریفی از این دو واژه ارایه داد و گفت: سیاست علم تدبیر این جهان و روش زندگی و برنامه ریزی روزانه است و دیانت نیز علم تدبیر زندگی این جهانی و آن جهانی است.

وی تاکید کرد: دین برای رها کردن انسان از بند نازل شده نه اینکه آزادی انسان را سلب کند.

چاوشی به سابقه سیاست ورزی در اسلام اشاره و اظهار کرد: دنیای غرب با علم سیاست آشنایی نداشت و مسلمانان این علم را در جهان منتشر کردند.

چاوشی به مشی سیاست خارجی دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی امروز درصدد تحریک بیگانگان علیه کشور نیست و این تدبیر را از سیره ائمه و دین مبین اسلام برگرفته است. 

وی گفت: به همین دلیل و در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب، مذاکره با شش قدرت برتر و مسلح به سلاح هسته ای با کسب موفقیتی بزرگ برای کشور به ثمر نشست.
معاون استاندار تهران با اشاره به موضع گیری دولت سابق در خصوص قطعنامه ها و تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: رییس دولت سابق می گفت آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود، درحالی که قطعنامه ها مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

چاوشی با بیان اینکه دکتر روحانی در ابتدای قبول مسوولیت اعلام کرد که کشور را با خزانه خالی تحویل گرفته افزود: درآمدهای نفتی کشورمان بواسطه رفتارهای سیاسی خاصی به یک پنجم رسید و ارزش پول ملی کشورمان نیز در دو سال آخر دولت قبل به یک سوم کاهش یافت.

وی تاکید کرد که بیگانگان ظالم هستند و در هر شرایطی می خواهند به ما ظلم کنند و این هنر ماست که از زیر ستم آن ها خارج شویم.

معاون استاندار تهران ضمن انتقاد از کسانی که به صلح امام حسن(ع) خرده گرفته و قیام امام حسین(ع) را اصل قرار می دهند تاکید کرد: شیعه تابع امام خود است یعنی نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر.

وی افزود: امام حسن (ع) در آن زمان تنها برای حفظ موجودیت مسلمانان به خصوص شیعیان حاضر به پذیرش صلح شد.

معاون استاندار تهران به توصیه های رهبری به دیپلمات های کشور در خصوص مذاکرات هسته ای اشاره و اظهار کرد: ایشان به کتاب صلح امام حسن(ع) که ترجمه آن را بر عهده داشتند اشاره کرده و به دیپلمات ها گفتند که بن بستی وجود ندارد و از آن ها خواستند تلاش کنند تا حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی با بیان اینکه اسلام دین صلح است و برای جنگ نیامده گفت: ما از جنگ نمی ترسیم ولی به طور طبیعی جنگ خسارت به همراه دارد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: این دولت با منطق به قدرت های جهانی تفهیم کرد که چشم پوشی از حق غنی سازی هسته ای کشور پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به محدودیت های ایجادشده به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی گفت: در لیست واردات دولت قبل دسته بیل و اسباب بازی وجود داشت چون براساس تحریم ها نمی توانستند پول نفت را به کشور وارد کنند و مجبور بودند اجناس بنجل چینی یا زردچوبه از هند وارد کنند.

چاوشی هنر جمهوری اسلامی ایران را نفوذ در دل های مردم منطقه و صدور افکار انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: امروز عزم جهانی علیه کشور شکسته شده و دولت تدبیر و امید توانست اتحاد آمریکا و اروپا علیه کشورمان را بشکند.

وی با مقایسه دستاوردهای طرفین مذاکرات هسته ای گفت: آنها یک دستاورد ذهنی داشتند و می گویند ما ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز داشتیم.

چاوشی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تولید و داشتن سلاح هسته ای را خلاف آموزه های دینی اعلام کردند و در واقع غربی ها اسب بدون زین سوار شدند.

معاون استاندار تهران به وجود دستارودهای عینی برای کشورمان در این مذاکرات اشاره و اظهار کرد: پذیرش حق غنی سازی هسته ای، شکسته شدن اجماع جهانی علیه کشورمان و لغو چندین قطعنامه تحریمی علیه کشورمان از جمله دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی بود.

چاوشی با اشاره به اینکه کسانی که در گذشته برای از هم پاشیده شدن اقتصاد کشور دلواپس نبودند حالا برای برجام دلواپسند تاکید کرد: از ابتدای این پرونده تاکنون شورای عالی امنیت ملی مسوولیت بررسی و تصمیم گیری در این خصوص را برعهده داشته است.

وی با رد نگرانی دلواپسان تاکید کرد: براساس قانون اساسی تصمیمات این شورا زمانی اعتبار پیدا می کند که به تصویت و تایید رهبر معظم انقلاب برسد.

نشست شورای اداری شهرستان تهران روز چهارشنبه با حضور سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران و سایر مدیران ارشد دستگاه های اجرایی پایتخت در سالن آبگینه شرکت آبفا استان تهران برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار