ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری بیش از ۴۰۰ هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 17 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا ، با اشاره به انجام بیماریابی فعال در بحث بیماری "کرونا" در کشور، گفت: در استان کرمانشاه نیز این غربالگری توسط بهورزان و مراقبین سلامت در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود 590 هزار خانوار در سطح استان، گفت: تاکنون غربالگری بیش از 400 هزار خانوار انجام شده و پیش بینی می شود ظرف دو روز آینده کار غربالگری تمام خانوارهای استان به پایان برسد.

شکیبا تصریح کرد: در این طرح بهورزان و مراقبین سلامت بصورت تلفنی با خانوارهای تحت پوشش ارتباط برقرار کرده و وضعیت سلامت خانوارها را جویا می‌شوند.

این مسئول افزود: چنانچه افراد دچار علائم خفیف باشند، توصیه‌ها و آموزش های حمایتی بصورت تلفنی به آنها داده می‌شود و چنانچه افراد علائم شدید بیماری شامل تب، سرفه، تنگی نفس و ... داشته باشند به یکی از مراکز 16 ساعته سطح استان که از ساعت هشت صبح تا 24 شب فعال هستند ارجاع می‌شوند.

وی افزود: سه مرکز 16 ساعته در کرمانشاه فعال بوده و در هر شهرستان نیز یک مرکز 16 ساعته فعال داریم.

وی تصریح کرد: در این مراکز با بررسی و معاینه افراد چنانچه علائم شدیدی داشته باشد در مراکز درمانی استان بستری خواهد شد و در غیراینصورت معاینه اولیه شده و برخی اقلام دارویی برای او تجویز می‌شود و پیگیری سلامت حال فرد از طریق بهورز و مراقبین سلامت ادامه دارد.

شکیبا با اشاره به فعالیت مطلوب استان در بحث غربالگری بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در حال حاضر در میان 62 دانشگاه علوم پزشکی رتبه سوم را در اجرای این طرح به لحاظ تعداد خانوار غربال شده داریم.

وی خاطرنشان کرد: در غربالگری‌های انجام شده عمده افراد دارای علائم، علائم خفیفی داشتند و تنها توصیه به قرنطینه و مراقبت در منزل شده و تعدادی نیز که مشکوک بوده و علائم شدید داشتند به مراکز 16 ساعته ارجاع شدند.

شکیبا یادآور شد: هنوز دستور العملی مبنی بر ادامه این طرح نیامده و با غربالگری تمام خانوارها در مرحله اول، منتظر ابلاغ دستور وزارت بهداشت مبنی بر ادامه طرح هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کنار این طرح غربالگری، سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir فعال است که افراد می‌توانند با ورود به این سامانه علائم خود را وارد کرده و راهنمایی و توصیه های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: اطلاعات افراد در این سامانه به بهورز و مراقب سلامت ارجاع می‌شود تا در صورت نیاز از طریق این افراد پیگیری بیشتری در خصوص افراد بدحال صورت گرفته و در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته ارجاع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار