امروز کرونا هم بیشترین افراد را در ایوان آلوده کرده وهم بیشترین تلفات جانی متعلق به این شهرستان است ،بنابراین برای جلوگیری از تسری این ویروس به دیگر نقاط استان وکاهش گستردگی ویروسی به سایر شهروندان ایوانی ،بیشترین امکانات پیشگیرانه به سوی این شهرستان گسیل داده شود .
کد خبر: ۸۳۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 13 March 2020

تابناک ایلام::نقشه پراکندگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در مناطق مختلف استان ایلام تا لحظه نگارش این مطلب نشان می دهد که شهرستان های ایلام و ایوان به ترتیب با 36و18نفر در رتبه های اول و دوم قرار دارند ،به این معنا که وضعیت در این شهرستانها حاد است .

با توجه به میزان جمعیت شهرستان ایلام که تقریبا سه برابر شهرستان ایوان است ،باید اذعان کرد که ایوان از نظر حجم آلودگی در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر چه استاندار ایلام با انتصاب نماینده تام الاختیار خود ،به نوعی ضرورت اهتمام و وضعیت هشدار این شهرستان را به نمایش گذاشت ،اما حقیقتا این انتصاب تنها یک دلگرمی بوده ودرعمل نمی تواند چندان برای پیشگیری چاره ساز باشد.

نماینده تام الاختیار استاندار فقط یک فرد است ،به همان اندازه که فرماندار از قدرت اجرایی وسیاسی برای چاره اندیشی وبسیج امکانات در شهرستان برخورددار است ،نماینده استاندار نمی تواند از این سطح فراتر رفته یا انتظار داشت که با حضور ایشان تغییری در میزان آلودگی یا کاهش مرگ ومیرهای ناشی از آن ایجاد نماید .

در صورتی یک مدیر می تواند فراتر از حد وظایفش در انجام یک ماموریت ظاهر شود که امکانات ،منابع ونیروی اسنانی کافی در اختیار داشته باشد . 

بررسی نقشه پراکندگی افراد ابتلا به کرونا در شهرستانهای مختلف نشان می دهد که بی مبالاتی وبی توجهی برخی افراد در شکل دهی تجمعات در اوج سرایت ویروس کرونا ،عامل وباعث انتشار این ویروس در شهرستان ایوان بوده است. در این نوشتار هم دنبال شناسایی ومعرفی مقصر نیسیتم ،اما با تمرکز بر این شهرستان می توان از بار خسارت های جانی ناشی از این ویروس کاست .

چه بخواهیم وچه نخواهیم باید بپذیریم؛باتوجه به حجم آلودگی ومیزان مرگ ومیر ناشی از آن ،امروز ایوان کانون این آلودگی ویروسی است و باید بخش اعظم نگاهها ،برنامه های پیشگیرانه و توزیع امکانات وتجهیزات ضدعفونی وبهداشتی معطوف به این شهرستان شود.

دنبال قرنظینه این شهرنیستیم ،اما اگر دنبال این باشیم که شهر قم بعنوان کانون آلودگی ویروسی وانتشار آن به دیگر نقاط کشور  را الگو و آینه تمام نمای بی توجهی ،سهل انگاری وبی تدبیری مسئولین کشوری قلمداد کنیم ،نباید با عبور از کنار این آینه عبرت وتکرار آزمون وخطا ،ایوان را به قمی دیگر برای ایلام تبدیل کنیم .

امروز کرونا هم بیشترین افراد را در ایوان آلوده کرده وهم بیشترین تلفات جانی متعلق به این شهرستان است ،بنابراین برای جلوگیری از تسری این ویروس به دیگر نقاط استان وکاهش گستردگی ویروسی به سایر شهروندان ایوانی ،بیشترین امکانات پیشگیرانه به سوی این شهرستان گسیل داده شود .

مضاف براین دستگاههای خدمات رسان در حوزه پیشگیری نظیرهلال احمر ، سپاه پاسداران ،بسیج و بهداشت ودرمان با ضدعفونی مرتب معابر و محل های رفت وآمد مردم و همچنین اجرای طرح های محدود کننده ارتباطات انسانی واجتماعات ،ترمز ویروس کرونا را در این شهرستان بکشند.

البته لازمه کسب توفیقات بیشتر و نتیجه بحش بودن اجرای طرح های پیشگیرانه ،همراهی مردم فهیم وبا دانش شهرستان ایوان است ،مردم ایوان باید برای در مصون ماندن از این ویروس توصیه های بهداشتی را رعایت کرده ،ویروس کرونا را جدی گرفته و به توصبه مهم " در خانه ماندن" عمل کنند.

 

برچسب ها: کرونا ویروس ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار