نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛ گفت: موتور رسانه ای دشمن برای تضعیف روحیه و ایجاد موج وحشت و هراس در میان مردم ویروس کرونا را در نظر آنها وحشتناک و مهارنشدنی معرفی کرده و بر موج کرونا هراسی سوار شده اند.
کد خبر: ۸۲۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 05 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تباردر جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویروس کرونا یک موضوع عادی است که با رعایت مسائل پیشگیرانه فردی و اجتماعی قابل کنترل و مهار است در حالیکه که رسانه های معاند ویروس کرونا را در نظر مردم ایران بزرگ و قوی جلوه داده اند.

وی افزود: در گذشته بیماری های همه گیر مانند طاعون و وبا به خاطر عدم پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی قربانی می گرفت و مردم با پیشگیری بیماری ها را تا حدودی کنترل می کردند اما اکنون به مدد توسعه دانش پزشکی بیماری ها قابل مهار هستند و امکانات پزشکی بیشتر از گذشته وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: باید همه مردم و دستگاه های اداری برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری مسائل پیشگیرانه مطرح شده از سوی مسوولان وزارت بهداشت را جدی تر بگیرند تا موج این بیماری در کشور و استان فروکش کند.

وی در مورد افرادی که به علت این بیماری فوت می کنند، هم توضیح داد: در دین مبین اسلام میت از حرمت خاصی برخودار است و مسوولان بهداشت و شهرداری ها آگاه باشند که احکام شرعی برای متوفیان این بیماری رعایت شود.

وی گفت: شهرداری ها مکانی را برای غسل آنها در نظر بگیرند و هنگام کفن و دفن و تلقین ضمن در نظر گرفتن جوانب بهداشتی حدود شرعی میت نیز به طور جدی رعایت شود و در صورت نیاز از جامع روحانیت برای این امور استفاده و بکارگیری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار