مديرعامل آبفاي هرمزگان ضمن عذرخواهي از شهروندان بندرعباسي به دليل قطعي هاي مكرر اخير، علت اين قطعي ها را افزايش پيك مصرف در فصل گرما، محدوديت هاي منابع آبي خصوصا از دست دادن ذخيره سد استقلال و كم آب شدن چاه هااعلام كرد و گفت: در حال حاضر وضعيت تامين آب شهر بندرعباس از حالت بحران فراتر رفته و زنگ خطر بي آبي به صدا درآمده است.به طوري كه ايجاد هر نوع مشكلي از جمله؛ قطعي برق ، شكستگي لوله، سوختن پمپ و ... در تاسيسات آبي مي تواند تامين آب اين شهر را با چالش روبرو كند.
کد خبر: ۸۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 24 August 2015
به گزارش تابناک، حسين خادمي افزود: امسال در سايه دولت تدبير و اميد ، 17 پروژه با اعتبار بالغ بر 480 ميليارد ريال در بخش آب و فاضلاب افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
 
وی اضافه کرد: طي يكسال گذشته بيش از120كيلومتر از شبكه آب شهرهاي استان اصلاح و بازسازي شده است و 40 كيلومتر از شبكه آب شهرها نيز  توسعه داده شده است. همچنين در بخش فاضلاب بيش از 16 كيلومتر شبكه فرعي  و دو كيلومتر شبكه اصلي  اجرا  شده است.
 
وي با اشاره به تدوين برنامه پنج ساله ششم توسعه و برنامه هاي همسو با اين برنامه، خاطر نشان كرد:  تدوين و اجراي برنامه كاهش هدررفت آب با بازسازي بيش از 122 كيلومتر از شبكه توزيع آب و خطوط انتقال و استاندارد سازي بيش از 2500 انشعاب فرسوده، و بازرسي ديداري 2000 كيلومتر از شبكه توزيع آب جهت شناسايي نشتي و رفع آن در بيش از 2000 انشعاب و تعويض 120 دستگاه شيرآلات فرسوده‌ از جمله خدماتي است كه طي سال  جاري به مشتركين ارائه شده است.
 
وضعيت آبشرب بندرعباس فراتر از بحران/ ضرورت صرفه جويي 20 درصدي
 
وي افزود:  با توجه به لزوم صرفه جويي در مصرف آب و اهميت نصب شيرآلات كاهنده مصرف، تاكنون تعداد 500 شير كاهنده ، 3000 قطعه سرشير كاهنده مصرف و 1200 دفترچه راهنماي صرفه جويي و مصرف بهينه در ايام تابستان در سطح شهرهاي استان شامل؛ اماكن عمومي، مراكز مذهبي و آموزشي  توزيع شده است.
 
خادمي در ادامه ضمن عذرخواهي از شهروندان بندرعباسي به دليل قطعي هاي مكرر اخير، علت اين قطعي ها را افزايش پيك مصرف در فصل گرما، محدوديت هاي منابع آبي خصوصا از دست دادن ذخيره سد استقلال و كم آب شدن چاه هااعلام كرد و گفت: در حال حاضر وضعيت تامين آب شهر بندرعباس از حالت بحران فراتر رفته و زنگ خطر بي آبي به صدا درآمده است.به طوري كه ايجاد هر نوع مشكلي از جمله؛ قطعي برق ، شكستگي لوله، سوختن پمپ و ... در تاسيسات آبي مي تواند تامين آب اين  شهر را با چالش روبرو كند.
 
به گفته مديرعامل آبفاي استان؛ علي رغم تلاش  شركت آب منطقه اي هرمزگان در حفر چاههاي جديد و جبران چالش كم آبي شهر بندرعباس،وسعت بحران را بيش از حد انتظار دانست و گفت: انتظار مي رود مشتركين نيز در فصل گرما با صرفه جويي به ميزان 20 % ، شركت آب و فاضلاب را در گذر از بحران و با كمترين چالش همراهي كنند.
 
600 ليتر بر ثانيه كمبود آب شهرهاي استان
 
خادمي با اشاره به افزايش نياز آبي شهرها و وسعت بحران كم آبيتصريح كرد:  در حال حاضر آب مورد نياز شهرهاي استان بيش از 4200 ليتر بر ثانيه است كه كل ظرفيت موجود توان تامين 3600 ليتر بر ثانيه را دارد و  حدود 600 ليتر بر ثانيه كمبود آب داريم. وي اضافه كرد: هم اكنون شهرهاي بندرعباس ، بندر خمير، روئيدر، تخت و قلعه قاضي سيريك، سردشت، گوهران، بستك ، جناح و گروك با كم آبي مواجه اند.
 
بهره مندي 45 درصد از جمعيت هرمزگان از خدمات جمع آوري فاضلاب
 
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه؛ در دولت تدبير و اميد اجراي طرح هاي فاضلاب در شهر هاي استان شتاب بيشتري گرفته، گفت: اجراي طرح هاي فاضلاب يكي از شاخص هاي مهم توسعه در شهرها است به طوري كه بهره برداري از طرح هاي فاضلاب علاوه بر بالا بردن سطح بهداشت عمومي و حفظ محيط زيست در توسعه شهرها نقش بسياري دارد. خادمي گفت: اجراي شبكه هاي جمع آوري فاضلاب شهرها نسبت به سال گذشته 15 % افزايش داشته و تصفيه خانه هاي فاضلاب رودان و ميناب نيز با سرعت بيشتري اجرا شده كه اميدواريم در سال جاري شاهد افتتاح و بهره برداري از اين دو تصفيه خانه باشيم.
 
وي در پايان گفت: در حال حاضر بيش از 45% از جمعيت شهرهاي استان از خدمات جمع آوري و تصفيه فاضلاب بهره مندند كه پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري به بيش از 60 % برسد. همچنين 75% جمعيت شهر بندرعباس ، 100% جمعيت شهرهاي  ابوموسي و هرمز و 20% جمعيت شهر درگهان از اين خدمات بهره مند هستند. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار