معاون سازمان مدیریت بحران کشور در بوشهر:
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بروز بحران کم آبی و پدیده خشکسالی برای مقابله با این پدیده ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 24 August 2015
مرتضی اکبرپور صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر، با بیان اینکه آموزش مدیران کل دستگاههای اجرایی برای مقابله با بحران‌ها در دستور کار است اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حوزه مقابله با بحران، برنامه‌های متعددی تدوین شده که آموزش مدیران کل دستگاههای اجرایی دردستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها برای افزایش آمادگی مسئولان برگزار می‌شود تصریح کرد: از 45 بلایای طبیعی جهان 33 نوع از این بلاها در کشور به وقوع می‌پیوندد که کشور از کشورهای حادثه خیز قلمداد می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تیم‌‌سازی مهم‌ترین حوزه مقابله با بحران است افزود: 5 کارگاه آموزشی در کشوربرای مدیران کل دستگاههای اجرایی سراسر کشور طراحی شده است که تاکنون دو کارگاه در استان‌های آذربایجان شرقی و همدان با حضور بیش از 180 مدیرکل دستگاههای اجرایی 12 استان هم‌جوار برگزار شده است.

اکبرپور با اشاره به اینکه سومین کارگاه آموزشی مقابله با بحران در استان فارس برگزار می‌شود بیان کرد: دراین کارگاه آموزشی که از 16 شهریورماه به مدت 4 روز در شیراز برپا می‌شود مدیران کل دستگاههای اجرایی بوشهر، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان و اصفهان شرکت دارند.

وی، با بیان اینکه در این کارگاهها 8 موضوع مقابله با بحران بررسی می‌شود گفت: افزایش سطح دانش مقابله با بحران، تیم سازی، ارزیابی توانمندی مدیرکل دستگاهها و بالا بردن سطح آمادگی دستگاهها از اهداف برپایی کارگاه آموزشی مقابله با بحران است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کم آبی و خشکسالی یکی از بحران‌های مهم کشور است تصریح کرد: برای مقابله با خشکسالی ستاد مقابله و پیشگیری با تنش کم آبی تشکیل شده است که در این حوزه 800 میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت نیرو برای توزیع در استان‌های بحران‌زا برای  اجرای طرح‌های تامین آب قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار