عضو شورای شهر همدان از کاهش ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر همدان خبر داد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 24 August 2015
عضو شورای شهر همدان از کاهش ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر همدان خبر داد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم ؛سیدمجید موسوی در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به جلسه سال گذشته شورای شهر و فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: در این جلسه فرمانده انتظامی همدان تعهدی شفاهی در زمینه تخلیه ساختمان فعلی اماکن که از املاک شهرداری همدان است، را داد که تاکنون به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: سوال این است با توجه به نیاز مبرم مردم همدان، مسافران و گردشگران به پارکینگ در نزدیکی آرامگاه بوعلی سینا، چرا عملیات تخلیه این ساختمان صورت نگرفته و آیا شهردار همدان تعهدی در قبال نیروی انتظامی دارد که سبب به تعویق افتادن توافق شده است.

موسوی با اشاره به مسئله بدهی ادارات و دستگاههای دولتی به شهرداری همدان تصریح کرد: برخی از مسئولان درخواست لیست بدهکاران را داشتهاند که انتظار می‏‌رود شهردار همدان لیست موردنظر را در اختیار مدیران و شورای شهر قرار دهد.

وی با اعلام اینکه براساس گفتههای شهردار همدان صدور پروانه ساختمانی 100 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی رشد قابل توجهی داشته که درخواست رسیدگی ویژه را این در زمینه داریم.

عضو شورای شهر همدان عدم ساماندهی دستفروشان و میوهفروشان در سطح شهر همدان را از دیگر مشکلات و معضلات شهر همدان دانست و گفت: این مسئله سبب درگیری بین عوامل سد معبر با متخلفان، نارضایتی مردم و تضییع اموال شخصی شده که باید برنامهریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی از شهردار همدان خواست تا آیین‌نامه شهرداری همدان در تفویض اختیارات به مدیران مناطق و معاونان را برای تصویب به شورای شهر همدان ارسال کند که البته این مسئله امری قانونی بوده و سایر شوراها نیز به آن عمل میکنند.

موسوی عنوان کرد: از آنجا که تعداد کثیری از شهروندان توانایی پرداخت جرایم ماده 100 و عوارض را به طور یکجا ندارند پیشنهاد میشود همچون شهرهای دیگر، تقسیط جرایم و عوارض برای ساخت و سازهای غیرعمد اقشار کم درآمد صورت گیرد که به طور قطع در افزایش درآمد شهرداری و رضایتمندی شهروندان نیز موثر است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب شهرداری، مطالبات پیمانکاران و تعطیلی پروژههای عمرانی در بهترین فصل کاری سال، جای سوال است که چرا از خرجهای بیهوده و هزینههای غیرضرور جلوگیری نمیشود، چگونه است که با توجه به تصریح قانون در عدم ورود شهرداریها به ورزشهای قهرمانی، شهرداری همدان به جای پرداختن به آبادانی شهر و رفع مشکلات شهروندان، به تیمداری در عرصه قهرمانی مشغول شود.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: اخیرا برخی تفکرات غربی و سرمایهداری در شورای شهر که اساس آن اسلامی است بیان شد که متاسفانه موضعگیری هیچ یک از اعضای شورای شهر را به دنبال نداشت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری با این تفکر، برای نیمه مرفه شهر بوده و شاهد هستیم که مناطق محروم خارج از دایره مدیریت شهری است، عنوان کرد: بر این باور نیستم که از عوارض بالای شهر کوچه‏‌های محلات محروم آسفالت شود، اما تاکید داریم که ورودی‌های شهر همدان در مناطق کم درآمد سه و چهار شهری قرار گرفته و بیشتر شاغلان و ملاکین این ورودی‌ها در اماکن مرفه شهر زندگی میکنند، در این بین چگونه است که هزینه ورودی‌های مهم شهر را هم که برای کل شهر است باید برعهده مناطق سه و چهار باشد.

موسوی با اعلام اینکه ایجاد فضای سبز در حاشیه شهر که سبب افزایش رونق زندگی شهری است در دستور کار قرار گیرد، گفت: پوشش رودخانههای حاشیه شهر باید در اولویت شهرداری همدان قرار گیرد چراکه آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار