مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بر لزوم تلاش برای کاهش نرخ بیسوادی در مناطق مرزی این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 29 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ اسفندیار رستم‌زاد در همایش سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در دهلران اظهار داشت: از جمعیت ۷۰ هزار نفری دهلران بین ۴،۵ تا ۵ درصد یعنی سه هزار و ۵۰۰ نفر بی‌سواد هستند.

وی با اشاره به اقدامات موثر سوادآموزی در استان و شهرستان دهلران افزود: تلاش می‌شود در مناطق مرزی بی‌سوادی به حداقل برسد و در این زمینه تاکنون اقدامات موثری انجام و در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستور امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی نرخ باسوادی در کشور از ۱۷ درصد به بیش از ۹۵ درصد رسیده است و این دستاوردی بزرگ برای نظام محسوب می‌شود.

رستم‌زاد، سواد را عامل پیشرفت و ارتقای آگاهی در جامعه دانست و تاکید کرد: سیطره استعمار در دوره‌هایی از تاریخ بخاطر نبود آگاهی و سواد بوده است و امروز به برکت توسعه مراکز آموزشی به اقصی نقاط کشور شاهد پیشرفت‌های قابل توجه ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون هستیم.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به دستور تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: ۱۰ سال بعد از این دستور نرخ باسوادی در کشور ۱۲ درصد افزایش یافت.

مجید عسگری به همت و تلاش نهضت سوادآموزی در رسالت خود اشاره کرد و افزود: امروز در دورترین نقاط کشور و مناطق روستایی و عشایری شاهد تعلیم و تربیت به مردم هستیم و در این راستا نقش آموزش و پرورش و بویژه نهضت سواد برجسته است.

وی به ریشه معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در بی‌سوادی اشاره کرد و یادآور شد: بی‌سوادی بصورت مستقیم با فقر ارتباط دارد.

فرماندار دهلران گفت: از همه ظرفیت‌ها برای باسوادی در شهرستان بهره خواهیم گرفت تا این معضل اجتماعی در دهلران ریشه‌کن شود.

امام جمعه دهلران نیز تاکید کرد: توجه اسلام به علم و جایگاه اشخاص عالم در جامعه موید اهمیت موضوع کسب دانش است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: آمارها نشان از عملکرد مثبت و تاثیرگذار نهضت سوادآموزی در کشور، استان و شهرستان دارد و همه قدردان زحمات نهضت سواد آموزی هستیم که اینگونه در امر سواد آموزی تلاش می‌کند.

در پایان این مراسم از آموزشیاران و آموزش دهندگان برتر حوزه نهضت سواد آموزی در شهرستان مرزی دهلران تقدیر شد.

تلاش برای ریشه کنی بی‌سوادی در سه شهرستان مرزی مهران، دهلران و ایلام تا سال ۱۴۰۰ است که برای این امر نیز رقم ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که این مبلغ به تدریج و بعد از کسب نتیجه به استان ایلام تخصیص می‌یابد.

۹۴ درصد از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار