رییس کمیته امداد شهرستان قصرشیرین میزان درآمد امداد شهرستان را در ۹ ماهه امسال ۲.۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 26 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه  به نقل از  ایسنا،بهمن کرداری  با اشاره به جمعیت 24 هزار نفری شهرستان قصرشیرین گفت: در حال حاضر 1320 خانوار با جمعیتی بالغ بر 3250 نفر تحت پوشش امداد شهرستان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 521 نفر زن سرپرست خانوار هستند.

کرداری با اشاره به 454 دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت امداد در این شهرستان گفت: در 9 ماهه امسال برای 415 دانش آموز شهرستان 62 میلیون تومان و برای 39 دانشجوی شهرستان 29 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قصرشیرین همچنین از تامین 31 مورد جهیزیه به مبلغ 110 میلیون تومان و تامین 175 مورد کمک اجاره مسکن به مبلغ 82 میلیون تومان برای مددجویان شهرستان طی این مدت خبر داد.

وی به فعالیت های امداد در بحث اشتغال اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه امسال 124 طرح خودکفایی با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال در سطح شهرستان انجام شده است.

کرداری با اشاره به اجرای 1465 طرح اشتغالزایی در سطح شهرستان طی سنوات گذشته گفت: هم اکنون 756 طرح از این تعداد تحت نظارت قرار داشته و فعال است و سایر طرح‌ها نیز با توجه به گذشت پنج سال از استمرار آنها از تحت نظارت امداد خارج شده اند.

وی یادآور شد: از 756 طرح فعال این شهرستان نیمی از آنها توسط زنان سرپرست خانوار در حال انجام است که این نشان از توان بالای زنان دارد.

به گفته رییس کمیته امداد شهرستان قصرشیرین 383 خانوار طی سالهای فعالیت کمیته امداد در این شهرستان خودکفا شده اند.

کرداری در ادامه از جمع آوری 3.4 میلیارد ریال زکات در این شهرستان در 9 ماهه امسال خبر داد افزود: در مجموع در 9 ماهه امسال در بخش های مختلف 22 میلیارد ریال درآمد داشتیم.

رییس کمیته امداد شهرستان قصرشیرین با اشاره به وجود 81 یتیم در این شهرستان گفت: برای این تعداد یتیم، حدود 480 حامی جذب کرده ایم و برای 129 کودک طرح محسنین نیز به صورت جداگانه 450 حامی جذب شده است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین سرانه ایتام شهرستان ماهانه 450 هزار تومان به ازای هر یتیم است و این مبلغ بجز سایر خدمات و کمک معیشتی است که کمیته امداد به حساب خانوار آنها واریز می کند.

کرداری خاطرنشان کرد: این مبلغ برای طرح محسنین نیز به ازای هر کودک 390 هزار تومان در ماه است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار