با حضور مدیران ارشد استان:
با حضور مدیران ارشد استان، 12 محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان ایلام رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 16 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ کامران طاهر پور رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام در مراسم تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور توانمند و دانش آموزان خلاق مستقر در پارک علم و فناوری ایلام، گفت: در پارک علم و فناوری 90 محصول داخلی داریم که 30 مورد از آنان محصول دانش بنیانی هستند که در سخت‌ترین شرایط حاصل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به قوه‌ای که در نخبگان ایلامی هست، می‌شود استان را به توسعه بیشتری رساند و همچنین می‌شود نسخه‌ای برای فناوری استان ایلام در نظر گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام تصریح کرد: امروز 12 محصول فناورانه در این پارک رونمایی می‌شود که برخی از این علوم تنها نزد دو کشور است؛ باید با حمایت‌هایی که در نظر داریم این نخبگان را پیشرفت دهیم.

ارگان‌ها به سختی مجوز صادر می‌کنند

در ادامه حامد نوری به نمایندگی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در این نشست، گفت: محصولاتی را با کمترین امکانات تولید کردیم که توانسته نقش مهمی در پیش برد فناوری داشته باشد؛ اما حضور ما در بازار استان بسیار کمرنگ است.

وی افزود: مجموعه‌ی ما کاری برای استان انجام داده که حتی نمایندگان هم در توانشان نبود، آن کار جذب اعتبار 11 میلیاردی برای اشتغال روستایی است که از قرارگاه اجرایی حضرت امام(ره) حاصل شده است.

این مخترع و کارآفرین ایلامی ادامه داد: ما بشدت درگیر کسب مجوز از ادارات و بروکراسی ادارات هستیم؛ لطفا راه را برای انجام کار در ایلام را هموار کنید.

وی عنوان کرد: خواهشمندیم یک بار استاندار و مدیران ارشد استان در یک جلسه با شرکت‌های دانش بنیان سخنان ما را بشنوند و در همان جلسه هم مصوباتی صورت بگیرد.

علم یک ابزار قدرت است

در ادامه محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز گفت: امروزه دنیا هزینه‌های خود را روی علوم دانش بنیان می‌گذارد و همین علم را به فروش می‌رساند، کشورهایی در دنیا اثر گذار هستند که تولید علم دارند.

وی افزود: امروزه تولید علم یکی از ابزارهای اصلی قدرت در جامعه است، وظیفه نخبگان ایجاد تغییرات مثبت در جامعه است، بایستی از همه ابزارهای توسعه استفاده شود.ف

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه پیگیری تدوین سند توسعه استان هستیم، تصریح کرد: پیگیری خواهد شد تا در یک جلسه رو در رو جوانان از مدیران مطالبات خود را مطرح کنند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار