کد خبر: ۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 25 February 2015
 نماینده ولي فقيه در استان مازندران گفت: حماسه ماندگار هفتم اسفند سال ۱۳۶۰ مردم شیرگاه، تداوم حماسه آفرینی های مردان و زنان متدین ديارعلويان است.

به گزارش کمیته خبری دفتر نماینده ولي فقيه در استان مازندران آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولي فقيه در استان مازندران در ديدار حجت الاسلام محمد مهدوی امام جمعه شيرگاه كه به مناسبت گراميداشت هفتم اسفند روز حماسه مردم شیرگاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم شیرگاه در سال 60 با تقدیم 2 شهید و تعدادی مجروح به انقلاب اسلامی حماسه ای آفریدند که به عنوان تابلوی نفیس و برگ زرینی بوده و هست.

وی با بيان اينكه استان مازندران یکی از استان های است که در تمامی عرصه ها حضوری چشمگیر و فعال داشته و دارد، افزود: حماسه 6بهمن مردم آمل که در وصیت نامه حضرت امام خميني(رحمت الله عليه) از اين حماسه ياد شده، نمونه اي ديگر از حضور مردم ديار علويان در صحنه هاي انقلاب و دفاع مقدس است .

 آیت الله طبرسی، حماسه ماندگار هفتم اسفند مردم شیرگاه را تداوم حماسه آفرینی های مردان و زنان متدین ديارعلويان دانست و خاطرنشان كرد: مردم شیرگاه در سال 60 با شعار الله اکبر، توطئه هاي گروهک کمونیست را در این منطقه خنثی کردند .

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفيع شهدا، گفت: شهید حد و مرز و مکانی برای او در نظر گرفته نشده است یعنی مکان در شهادت معنی ندارد، شهید آرمانی جهانی است و همه شهدا از این جهت اشتراک دارند.
آیت الله طبرسی برضرورت تكريم و بزرگداشت شهدا و خانواده هاي معظم آنها تاكيد كرد و افزود: همه شهدا در راه یک آرمان مقدس، از جان و خون خويش گذشتند.

وی خطاب به اعضاي ستاد گراميداشت حماسه7اسفند شيرگاه، گفت: واقعه شیرگاه یک حرکتی مردمی با نام الله بود که توانست دشمنان خدا را نابود کند؛ ممکن است شما نتوانید این حماسه مردم را جهانی کنید اما، همین یادواره و مراسمی که شما در 7 اسفند برگزار می کنید خود یک حرکتی ارزشمند برای قدردانی از مردم شیرگاه به ویژه شهدا، قرآن و امام خميني(رحمت الله عليه)است.

 آیت الله طبرسی اذعان داشت: من بسیار خوشحال و خرسندم که شما اعضاء محترم ستاد گرامیداشت حماسه 7 اسفند شیرگاه با محوریت حجت الاسلام محمد مهدوی امام جمعه، منصوریان فرماندار شیرگاه و مردم و مسئولین محلی همه ساله این روز را گرامی می دارید که این حرکت شما زنده نگهداشتن تاریخ یک ملت و مملکت است که اگر انسان تاریخش را گم کند، خودش را گم کرده است که جا دارد من یکبار دیگر از همه ی شما عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي سخنران مراسم گراميداشت حماسه 7اسفند شيرگاه

اين گزارش مي افزايد: سید هادی حسینی، نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از جانبازان حماسه ۷ اسفند شیرگاه گفت: مراسم گراميداشت حماسه 7اسفند مردم شيرگاه امسال با سخنراني علي ربيعي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار مي شود.
 هفتم اسفند 1360مردم شیرگاه در پاسخ به ندای الله اکبر روحانی شهرستان حجت اسلام مجتهدزاده، به مرکز شهر آمده و در حمایت از بسیجیان، کوردلان مهاجم را كه از حماسه 6بهمن مردم آمل ناكام مانده بودند را وادار به فرار کردند.

مردم مومن و انقلابی شیرگاه از شهرستان سوادکوه در شب هفتم اسفند 60 خط بطلاني بر جریان شبیخون گروهک حرمتی پور(شاخه انشعابی گروهک کمونیستی اشرف دهقان) مستقر در جنگل های شمال کشیدند.
مردم متدين و انقلابي شيرگاه در حماسه 7اسفند دو شهید به نام های حشمت الله داوودیان و قربانعلی دوستعلی زاده را تقديم انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي كردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار