مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: خراسان رضوی از استان‌های پیشتاز علمی در کشور و یکی از قدیمی‌ترین استان‌هایی است که در این عرصه وارد شده است.
کد خبر: ۸۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 21 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد فاضل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ایجاد فرصت‌های مناسب در آموزش و پرورش برای بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان، اظهار کرد: جشنواره خوارزمی به عنوان یکی از این فرصت‌ها برای ظهور استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما بر طبق سند تحول بنیادین مکلفیم به فرزندانمان این فرصت را بدهیم و آموزش و پرورش موظف به بسترسازی است تا دانش‌آموزان ابعاد مختلف آموزشی را فرا بگیرند و از طرف دیگر فقط به آموخته‌های تئوری اکتفا نکنیم که برگزاری این جشنواره و مواردی نظیر آن، چنین فرصتی را ایجاد می‌کند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جشنواره خوارزمی، تصریح کرد: شاهد بودیم که دانش‌آموزان با کمترین امکانات و صرفا با اعتمادی که به آنها شده بود، فعالیت‌های هنری، علمی، ادبی و خلاقیت‌های خوبی را از خود بروز دادند و این جای امیدواری است.

فاضل با بیان اینکه خراسان رضوی جزء استان‌های پیشتاز در همه زمینه‌ها در کشور است، اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از قدیمی‌ترین استان‌هایی است که در این عرصه وارد شده؛ چرا که خاستگاه جشنواره نوجوان خوارزمی از خراسان بوده و امروز نیز بسیار فعال و پر تعداد در این جشنواره حضور یافتند و مقامات خوبی کسب کردند.

وی تبیین کرد: نقش دختران در آموزش و پرورش را فقط به نقش خانواده و مادران محدود نمی‌کنیم اگر چه یکی از نقش‌های مهم به شمار می‌رود ولی نقش‌های دیگری در سازندگی نیز دارند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش در متون درسی و در قالب مهارت‌های زندگی، شیوه‌های آموزشی و نیز در فعالیت‌های فوق برنامه فرصت‌هایی برای کسب مهارت‌های ضروری زندگی را فراهم کرده است ولی ما معتقدیم که باید این فضا گسترده‌تر شود و برای این کار، برنامه نیاز داریم که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد گسترده‌تر شدن و توسعه این فعالیت‌ها برای همه دانش‌آموزان و به ویژه برای دختران خواهیم بود.

فاضل تصریح کرد: ما در قالب فعالیت‌های پرورشی، تربیتی اردوهای آموزشی علمی و مهارت‌آموزی که ایجاد می‌کنیم، مهارت‌های آنها را با توجه به جنسیتشان و حتی با توجه به اقلیم حضورشان و نیز متناسب با استعدادهای آنها تنظیم و ارائه می‌دهیم.

وی افزود: امروزه دختران در کارهای ظریفی مانند فرشبافی، تصویرگری و فعالیت‌هایی در ابعاد مختلف هنری به زیبایی درخشیدند؛ در هر صورت آنچه برای آموزش و پروش مهم است این بوده که متناسب با استعداد و ویژگی‌های افراد، بسترسازی لازم برای بروز آنها را ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار