طی روز های 25 و ۲۶ شهریور94
کنگره بین المللی استاد شهریار ۲۵ و ۲۶ شهریور در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۷۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 19 August 2015
به گزارش خبرنگار ما ، دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره با محوریت تفکر دینی و انقلابی شهریار برگزار می شود گفت: در این جشنواره علاوه بر شعرای داخلی میهمانان ویژه ازکشوهای لبنان، عراق، پاکستان ،افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان و هندوستان شرکت می کنند

اقبالی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم شهریور خبر داد و گفت کنگره بین المللی نکوداشت استاد شهریار در دو بخش اصلی و بین المللی برگزار میشود.

بخش اصلی کنگره در موضوعاتی نظیر انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت(ع) در اشعار استاد شهریار، ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر استاد، تبلور هویت دینی در منظومه حیدر بابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار خواهد بود.

آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار، تجلی بصیرت دینی و انقلابی استاد شهریار در اشعار وی، ایران، هویت و وحدت ملی در اشعار استاد شهریار را از دیگر محورهای این بخش است.

وی یادآور شد : سرودن شعرهای دو زبانه توسط شهریار، ملک سخن، ویژگی منحصری است که با این قوت و نفوذ درهیچ شاعری در سطح جهان هم وجود ندارد .

دبیر علمی کنگره بین المللی استاد شهریار در خصوص بخش بین الملل کنگره نیز گفت: در این بخش نیز تاثیر گذاری استاد شهریار در جهان اسلام و کشورها و مناطق تاجیکستان، ترکیه و قفقاز بررسی خواهد شد.

حسن میلانی رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این کنفرانس خبری ار برگزاری چهار سالانه جشنواره تولیدات مراکز استان های حوزه هنری کشور که از ششم تا نهم مهر دراصفهان برگزار می شود، خبر داد و گفت : 192 اثر از آذربایجان شرقی به این جشنواره کشوری ارسال شده است .

وی اضافه کرد : از این تعداد 153 اثر مربوط به هنرهای تجسمی ، 15 اثر هنرهای تصویری ، هشت اثر بخش آفرینش های ادبی، شش اثر موسیقی و سه اثر از حوزه پژوهش می باشد که درتعداد آثار ارسالی آذربایجان شرقی در رتبه پنجم قرارگرفته است .

میلانی همچنین در خصوص نهمین جشنواره دست های کوچک دعا که تازه به پایان رسید، گفت : اجابت دعاهای کودکان توسط خیران و موسسات خیریه از دستاوردهای این جشنواره است که پیگیر رفع مشکلات این خانواده ها هستیم .

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه جنبه های دینی و ارزشی و انقلابی اشعار استاد شهریار در سایه مانده است، افزود : هدف از برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی این است که تفکراعتقادی و عرفانی شعر استاد شهریار را تبیین کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار