کد خبر: ۷۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 19 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدرییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی این استان اختصاص یافته است.

 علی‌حسن نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار اعتبار از محل بودجه های استانی، نفت، ملی، ملی استانی شده و ماده ۱۸۰ مناطق محروم به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
وی با یادآوری بودجه عمرانی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته و تخصیص دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن ، تصریح کرد: بودجه امسال کهگیلویه و بویراحمد افزایش چشمگیری یافته است.
نوروزی ابراز داشت: افزایش چشمگیر بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته گواهی بر توجه دولت به این استان است.
وی میزان اعتبارات ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد را ۸۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این اعتبار برای تکمیل ۲۴ طرح عمرانی در نظر گرفته شده است.
وی اعتبار یک سوم مناطق نفتخیز را ۵۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بودجه برای ۱۴ طرح بزرگ مصوب شده است.
وی اظهار کرد: امسال یکهزارو ۴۵۰ میلیارد ریال از محل دوسوم بودجه ماده ۱۸۰ مناطق محروم برای این استان مصوب شده که نسبت به اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال سال گذشته افزایش زیادی دارد.

علی حسن نوروزیرییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بودجه عمرانی نفت از نیم درصد کل بودجه کشور به یک درصد، دوبرابر شدن بودجه طرح های ملی، بودجه پروژه های ملی استانی شده از هشت دهم درصد از کل بودجه به ۹۶ دهم درصد و دو و نیم درصد و بودجه ردیف های متفرقه از یک درصد به ۹ درصد نسبت به دو سال ۹۲ ابراز داشت: سیاست های دولت و مجلس به کاهش محرومیت کهگیلویه و بوراحمد کمک زیادی کرد.
نوروزی همچنین خواستار افزایش سهم بودجه یک سوم مناطق نفتخیز و دوسوم نقاط محروم استان از دو درصد به سه درصد شد.
وی در ادامه گفت: تغییر سیمای مناطق شهری و روستایی محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: زیباسازی مناطق شهری نقش اثرگذاری در افزایش رضایتمندی مردم و رونق صنعت گردشگری به عنوان قابلیت مهم توسعه کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی اظهار کرد: آبادانی مناطق روستایی اولویت دولت یازدهم برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست.
استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران با وجود سرمایه های خدادادی نفت، گاز، منابع طبیعی و آب در سال های گذشته در بسیاری از شاخص ها رشد زیادی نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار