رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر تقویت مدیریت بیولوژیک در تولید محصولات کشاورزی، گفت: افزایش مصرف سموم کشاورزی در مازندران نگران کننده است. وی گفت: کشاورزان می‌توانند با کالیبره کردن سمپاش‌ها، میزان سمی که پاشیده می‌شود را طوری تنظیم کنند که بالاترین راندمان را داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 17 August 2015

به گزارش تابناک نقل از تسنیم دلاور حیدرپور  اظهار داشت: استفاده از سموم کشاورزی بحثی بوده که نمی‌توان به آسانی از آن گذشت و استفاده نکردن از آن اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: همه دنیا برای حفظ تولیدات کشاورزی خود از این سموم استفاده می‌کنند و در کشورهای اروپایی به ازای هر هکتار، 700 گرم سم و در آمریکا به ازای هر هکتار 100 گرم استفاده می‌شود و صرف سم مازندران و اروپا به یک میزان بوده که البته این میزان در مازندران زیاد نیست.حیدرپور گفت: متوسط مصرف سموم در هر هکتار مزارع کشاورزی ایران, 560گرم بوده که این میزان در مازندران 700 گرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: این میزان مصرف سم به آن دلیل بوده که آفت‌ها و بیماری‌ها در تمام طول سال در مازندران و دیگر استان‌های شمالی فعال بوده و مصرف سم بیشتر است.حیدرپورر گفت: برخی از کشاوزان به دلیل عدم آگاهی کافی در مورد استفاده از سموم، عدم اطلاع از نوع آفت و بیماری، مناسب نبودن میزان سم پاشی، سم را بیش از حد نرمال استفاده می‌کنند که این امر به ضرر محصولات کشاورزی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید کشاورزان و باغداران با کمک آموزش، آفت‌ها را به موقع تشخیص دهند و اقدام به سم پاشی کنند.وی در مورد طرز صحیح استفاده از سم, گفت: کشاورزان می‌توانند با کالیبره کردن سمپاش‌ها، میزان سمی که پاشیده می‌شود را طوری تنظیم کنند که بالاترین راندمان را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار