استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: قطعه اول مسیر حمیل به پایانه مرزی مهران که از مهمترین مسیرهای ارتباطی محسوب می شود که طول این قطعه از حمیل تا ایلام ۷۸ کیلومتر بوده که از این مقدار ۳۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه قرار دارد که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در دست مطالعه برای چهارخطه شدن است.
کد خبر: ۷۷۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 12 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام،سلیمانی دشتکی در خصوص شرایط فعلی مسیرهای استان ایلام یادآور شد: قطعه اول مسیر حمیل به پایانه مرزی مهران که از مهمترین مسیرهای ارتباطی محسوب می شود که طول این قطعه از حمیل تا ایلام ۷۸ کیلومتر بوده که از این مقدار ۳۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه قرار دارد که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در دست مطالعه برای چهارخطه شدن است.


وی گفت: پیرو مکاتبه و رایزنی با وزیر راه و شهرسازی دستور چهارخطه شدن این مسیر از سمت استان کرمانشاه نیز صادر شد و ادامه این جاده در حوزه استحفاظی استان ایلام به طول ۵۸ کیلومتر است که تاکنون چهار بانده کردن ۲۱ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی چهار خطه کردن این مسیر، در طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اقدام است که تا اربعین امسال ۶ کیلومتر از آن تکمیل می شود و ۱۳ کیلومتر دیگر حدفاصل تقاطع غیرهمسطح سرابله تا بعد از پلیس راه شباب جهت پیمان سپاری در مرحله فراخوان مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

سلیمانی دشتکی افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح سرابله و تعریض مسیر ورودی از محور اصلی حمیل - ایلام تا ورودی شهر سرابله و نیز مطالعه و برآورد ساماندهی تقاطع کارزان در دست اقدام است.


وی در خصوص تونل موازی تونل آزادی نیز گفت: مطالعات احداث یک تونل موازی تونل آزادی به طول سه هزار متر در تراز حدود ۵۰۰ متر پایین تر از تونل موجود انجام گرفته و در مرحله فراخوان جهت انتخاب پیمانکار است.

استاندار ایلام تاکید کرد: ارزش ریالی عملیات های انجام شده در مسیر حمیل - ایلام اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال است.

 

سلیمانی دشتکی در مورد ورودی ارغوان گفت: ایجاد پل زیرگذر ارغوان در ورودی شهر ایلام از جمله اقدامات خوب و مثبت در حوزه راه سازی و تقویت زیرساخت های مواصلاتی است که تا قبل از اربعین به بهره برداری می رسد.

وی افزود: به منظور ایمن سازی و کاهش ترافیک ورودی شهر ایلام و همچنین دسترسی مسافران از کنارگذر شرقی ایلام و دره ارغوان به داخل شهر، احداث این زیرگذر با قراردادی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی توضیح داد: در مجموع این قطعه به صورت چهار خطه ساماندهی شده است که شامل تقاطع غیر همسطح ارغوان، کنارگذر شرقی ایلام و قطعه ایلام تا مهدی آباد با مبلغ هزینه شده ۷۰۰ میلیارد ریال که به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: قطعات مذکور، به عنوان گلوگاه های حساس، نقش عمده ای در ساماندهی ترافیک داخل و خارج شهر، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خواهد داشت./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
اصرار بر هزینه کرد در یک پروژه غیر استاندارد ...مسیر ایوان رو دریابید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار