کد خبر: ۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ 24 January 2015
فرماندار چالوس با اشاره به مسافرت هزاران نفر از هموطنان به شمال کشور در ایام نوروز از طریق جاده چالوس، گفت: انتظار مردم راه اندازی قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال پیش از آغاز مسافرت های نوروزی است.

به گزارش ایرنا، 'محمد ناصر زندی' اظهار داشت: پس از نشستی که با مدیر عامل بزرگراه داشتیم، تمامی پیمانکاران این پروژه از روزهای نخست آغاز تا اتمام آن فرا خوانده شدند و قطعه به قطعه این آزادراه به آنها واگذار شد تا در اسرع وقت به رفع نواقص موجود از جمله رانش و ریزش و در نهایت ایمن سازی مسیر اقدام کنند.

به دنبال بازدید چندی پیش معاون وزیر راه، رییس بنیاد مستضعفان و پیمانکاران قطعه چهارم پروژه آزادراه تهران - شمال، به دلیل مشکلات موجود در این مسیر و رانش های متعدد در آن، قرار شد این قطعه از آزادراه تارفع نواقص بسته باشدو تا 20 اسفند ماه دوباره بر روی خودروها گشوده شود.

فرماندار چالوس با اشاره به ضرورت گشایش مجدد آزادراه تا مهلت تعیین شده، تاکید کرد: عملیات رفع نواقص باید تا اواخر اسفندماه به پایان برسد تا مردم بتوانند همزمان با ایام نوروز از این آزادراه تردد کنند.

وی تصریح کرد: پیمکار می تواند به جز مسایل ایمنی، موارد دیگر را که در تردد خودروها در ایمنی کامل اختلالی ایجاد نمی کند، همچنان بعد از مهلت تعیین شده ادامه دهند.

فرماندار چالوس همچنین به تلاش شبانه روزی برای آماده کردن تونل و پل کمربندی چالوس اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

زندی همچنین گفت: مشکل تامین اعتبار و تملک اراضی مجاور که از دغدغه های مهم ما در این پروژه بود با حضور معاون وزیر راه و تاکید وی در هرچه زودتر آماده شدن این مسیر، بر طرف شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ های اجرایی این پروژه به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا آخر سال جاری قبل از تعطیلات ایام نوروز که این منطقه با حجم میلیونی گردشگران مواجه می شود، برای استفاده مردم و کاهش بار ترافیکی جاده کندوان، منطقه و شهر چالوس آماده شود.

فرماندار چالوس با اشاره به پیشرفت بیش از 90 درصدی تونل این مسیر، افزود: ورودی سمت غرب این تونل با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و ورودی شرق نیزبا 40 درصد در حال اجرا است و اتمام این پروژه منوط به سرعت در عملیات اجرایی است.

پل و تونل کمربندی چالوس مسیر اصلی تردد گردشگران ورودی از جاده چالوس به غرب مازندران و همچنین تردد مسافران از شرق مازندران به غرب استان است که اکنون به دلیل آماده نبودن این پل و تونل حجم بالایی از خودروها در ورودی شهر چالوس با کندی تردد و ترافیک مواجه می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار