فرماندار دهلران گفت: سالانه ۶۰۰ خانوار عشایر کوچرو در مناطق قشلاقی این شهرستان مستقر می شوند.
کد خبر: ۷۷۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 01 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری  در نشست شورای هماهنگی استقرار عشایر کوچرو در مناطق قشلاقی اظهار داشت: این عشایر از استان های همدان ،لرستان، کرمانشاه و شهرستان های استان هستند که در مناطق قشلاقی بخش های مرکزی، موسیان و دشت عباس استقرار می یابند.

وی بر ضرورت برنامه ریزی توسط متولیان برای نحوه استقرار این عشایر تاکید کرد و افزود: باید در جلسه ای با حضور مدیران کل امور عشایری این استان ها نیازهای مختلف عشایر در شهرستان بررسی و در قالب مصوباتی به آنها ابلاغ شود.

فرماندار دهلران بر ضرورت رعایت سقف پروانه چرای دام توسط عشایر کوچنده تاکید و اضافه کرد: رعایت مسایل بهداشتی، عدم استقرار در نوار مرزی و پلاک کوبی از دیگر موضوعاتی هستند که عشایر مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان باید مد نظر داشته باشند.

عسگری از اعضای جلسه خواست بصورت تخصصی مشکلات و راهکارها برای استقرار عشایر کوچرو در شهرستان را جمع بندی و به فرمانداری ارائه کنند تا در نشست با مدیران کل امور عشایر این استان ها حل و فصل و اجرایی شوند.

رئیس امور عشایری دهلران هم گفت: عشایر کوچرو دارای ۲۰۰ هزار راس دام هستند که در فصل قشلاق از مراتع شهرستان استفاده می کنند.

ولی پالیزبان یادآور شد: مناطقی چون برتش، چیلات، چشمه خوش، ابوغریب، عین غانم، چم هندی، بلتا، سپتون، نصریان، گره پشمی، فسیل، بیات، نهر عنبر، چمسری و ابراهیم قتال محل استقرار این عشایر هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار