کد خبر: ۷۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 16 August 2015

مرد افغان که پیش از این به قتل یک زن به دلیل اختلاف سر قیمت برای برقراری ارتباط نامشروع اعتراف کرده بود در دادگاه حرف‌های قبلی خود را انکار کرد.

سرنخ دستگیری متهم، کشف یک نام در گوشی همراهش بود. مرد افغان شماره مقتول را با عنوان اختصاری «brrr» ذخیره کرده بود که پلیس با بررسی آن متوجه تماس‌های مکرر قاتل در روز حادثه با مقتول شد که از او خواسته بود سر قرار حاضر شود تا در ازای دریافت ٣٠٠ هزار تومان پول با هم ارتباط نامشروع برقرار کنند اما این قرار با قتل خاتمه یافت. آنها که سر قیمت با یکدیگر به توافق نرسیده بودند پس از درگیری لفظی با هم گلاویز شدند و متهم با روسری مقتول را خفه کرد.

صبح دیروز قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران مسوول رسیدگی به پرونده بودند. قاضی عزیزمحمدی، رییس دادگاه در ابتدای جلسه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را قرائت کند. در آن آمده بود که متهم پس از قتل زن جوان، جنازه او را به باغی در شمشک برد و دفن کرد اما پس از چند روز با شکایت خانواده مقتول و ردیابی تماس‌ها توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد. او حتی پیش از آنکه در حضور بازپرس پرونده، جسد از دل خاک بیرون آورده شود، به خفه کردن مقتول با روسری‌اش اعتراف کرده بود اما در دادگاه، هیچ کدام از امضاهای پای برگه اعترافاتش را گردن نگرفت و دیگر به جرم خود اعتراف نکرد.

پدر مقتول پیش از این تقاضای قصاص متهم را از دادگاه خواسته بود. او درباره روز حادثه گفت: «چهار روز بود که از دخترم خبری نداشتیم. او آرایشگاه داشت. چندسال قبل از همسرش جدا شده بود و تنها زندگی می کرد. روز حادثه از دوستانش شنیدیم که به شمشک رفته. برادرش در پلیس شکایت کرده بود وقتی به شمشک رفتیم خودروی پژوی دخترم را جلوی باغ همین آقا – اشاره به متهم – پیدا کردیم. او همان جا دستگیر شد و خیلی زود اعتراف کرد.»

مرد افغان که پای چپش را روی زمین می‌کشید و دست چپش را در بغل گرفته بود با دستور رییس دادگاه، پشت جایگاه ایستاد، آستینش را بالا زد و گفت: «در بازجویی‌ها من را کتک زده‌اند. دستم را شکسته‌اند. من همه اعترافاتم را تحت فشار نوشته‌ام. من اصلا مقتول را ندیده‌ام.

سه نفر افغانی دیگر با گوشی من با او تماس گرفته و قرار ملاقات گذاشته بودند. آنها با هم سر پول اختلاف پیدا کردند و او را کشتند و در باغی که من نگهبانش بودم انداختند. من وقتی به باغ رسیدم دیدم جنازه برهنه است. برای اینکه گناه نکنم آن را دفن کردم.»

انکار قتل از سوی متهم در حالی بود که او پیش از این به بازسازی صحنه جرم نیز اقدام کرده بود. بازجویی از سه افغانی دیگر نیز نشان می داد که آنها هیچ نقشی در قتل نداشته اند و متهم برای فرار از اتهام خود، نام آنها را آورده است. او تا پایان جلسه دادگاه بر بی‌گناهی خود اصرار کرد. پدر مقتول تقاضای قصاص او را داشت و قضات در حال مرور اعترافات متهم از روی پرونده‌اش بودند.

منبع:  روزنامه اعتماد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار