مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: یکی از پروژه‌های اجرایی در هفته دولت ایجاد 14 کیلومتر کمربندی حفاظتی به دور مراتع و جنگل‌هاست که در این بازه زمانی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۷۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 26 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام گفت: ۱۱۱ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اعتبار ۲۶۰/۷۷۱ میلیون ریال و فعالیت 1168 خانوار در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در راستای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان ایلام ۱۴ کیلومتر کمربندی حفاظتی ایجاد شده که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان اظهارداشت: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته، بهره برداری۸۹ پروژه بنه با اعتبار ۱۵۰/۰۰۰ ریال، ۵ پروژه جنگل کاری با اعتبار ۸۰/۰۰۰ ریال،۳پروژه مبارزه با لورانتوس با اعتبار ۳۰۰۰ هزار ریال، ۲پروژه تغییر الگوی سوخت با اعتبار ۳۷/۲۰ میلیون ریال  و ۱۰ پروژه  آبخیزداری با اعتبار ۲۳۲۵۱ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه در ایلام بیش از ۴۲۴ هزار هکتار اراضی بیابانی شامل ۲۰ درصد از کل مساحت استان وجود دارد، افزود: بیشتر این بیابان‌ها در مناطق جنوبی و مناطق گرمسیری استان هستند.

این مقام مسوول اضافه کرد: امسال پنج هزار هکتار از بیابان‌های شهرستان دهلران نهال کاری و علاوه بر این ۷۵۰ هکتار نیز مالچ پاشی و  بیابان زدایی می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان سال‌جاری ۳۸۰ هزار متر معکب کار آبخیزداری، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری و 1500 هکتار بیابان زدایی در استان انجام می‌شود./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار