طی مراسمی با حضور فرماندار چالوس و جمعی از مسئولان، دهیار روستای سیل‌زده سیجان ‌‌استان البرز به واسطه بیمه تمام واحدهای مسکونی روستای سیجان تجلیل شد.
کد خبر: ۷۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 16 August 2015
بعداز جاری شدن سیل اخیر در نواحی شمالی کشور مردمانی که بغیر از غم از دست رفتن عزیزانشان بی سرپناه شدن نیز دغدغه ذهنشان شده بود با اقدام خداپسندانه سیده معصومه طباطبایی غافلگیر شدند.اقدامی که نه تنها اهالی روستا که تمام ایرانیان را متعجب و البته مسرور  کرد.
به گزارش تابناک محمدناصر زندی فرماندارچالوس در مراسم تجلیل از دهیار روستای سیل‌زده سیجان ‌‌استان البرز با ابراز خرسندی از اقدام دهیار روستای سیجان اظهار کرد: سیده معصومه طباطبایی بانوی اهل چالوس توانست ‌تمام واحدهای مسکونی روستای سیجان را در برابر حوادثی مانند سیل، زلزله، طغیان آب و آتش‌سوزی بدون آگاهی اهالی روستا بیمه کند و افتخار زرینی در کارنامه خویش به ثبت برساند.
فرماندار چالوس با اشاره به اینکه خانم طباطبایی از معدود دهیاران کشور است که توانسته با اقدامی ابتکاری در حوزه جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه باری از دوش دولت بردارد، افزود: به‌واسطه این اقدام بی‌نظیر دهیار روستای سیجان بوده که امروز از ایشان و اعضای شورای این روستای سیل‌زده در سطح کشور به‌نیکی یاد می‌شود.
وی بیمه 280 خانوار روستای سیجان را اقدام مدبرانه دهیار این روستا نامید و گفت: امیدواریم دهیاران بتوانند به تاسی از دیدگاه‌ها و تجربه‌های این دهیار بهره کافی را برده تا در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه از استرس‌های ناشی از وقوع خسارت مالی مردم مناطق آسیب‌دیده کاسته شود.
بخشدار مرکزی شهرستان چالوس نیز گفت: ترویج فرهنگ بیمه حوادث واحدهای مسکونی و محصولات کشاورزی لازم و ضروری است.
صدرالله ردایی اظهار کرد: همراه با سیل 28‌ تیرماه امسال که شهرستان چالوس را در برگرفت، سیلی نیز در روستای سیجان بخش آسارا واقع در استان البرز رخ داد و سبب جان باختن تعدادی از اهالی و همچنین وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی این روستا شد.
وی با قدردانی از اقدام شایسته دهیار روستای سیجان در مورد بیمه واحدهای مسکونی اهالی این روستا خاطر‌نشان کرد: سیده معصومه طباطبایی که اهل شهرستان چالوس بوده و ساکن استان البرز می‌باشد در اقدامی مناسب توانست بدون اینکه مردم روستا اطلاع داشته باشند تمام واحدهای مسکونی این روستا را زیر پوشش بیمه حوادث قرار داده و خدمت بزرگی به مردم این منطقه کند.
بخشدار چالوس تجلیل از دهیار روستای سیجان را هم به‌منزله الگویی برای سایر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی عنوان کرد و هم به‌واسطه اینکه اهل شهرستان چالوس بوده و مایه مباهات منطقه است، تصریح کرد: ایشان با این کار خود خدمت بزرگی به مردم منطقه کرده و بار سنگین خسارت مالی را نیز با بیمه کردن واحدهای مسکونی از دوش دولت برداشت.
وی به بهره‌مندی از تجربیات خانم طباطبایی در مورد بیمه ساختمان‌های مسکونی و محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: این مراسم در حقیقت تبلیغی برای ترویج فرهنگ بیمه در سطح روستاها است و با توجه به اینکه شهرستان چالوس همواره در معرض وقوع حوادث مترقبه و غیرمترقبه فراوان است باید بحث بیمه همگانی شده و همه از فواید آن برخوردار شوند.
این مسئول بر لزوم تلاش بیشتر دهیاران برای آگاهی روستاییان از مزایای صندوق بیمه عشایر و روستاییان در این بخش تاکید کرد و گفت: افتخاری برای مردم شهرستان چالوس است که از تجربه مدیریتی دهیار سیجان استفاده کرده و ما آماده هرگونه همکاری برای تبادل نظر و استفاده از تجربه ایشان برای مدیریت بهتر منطقه هستیم.
دهیار روستای سیجان بخش آسارا استان البرز نیز در ادامه با تشریح عملکرد خویش در زمینه بیمه حوادث واحدهای مسکونی این روستا گفت: با این که وقوع سیل در این روستا تاکنون سابقه نداشته، اما در سایه هم‌افزایی با اعضای شورا تلاش شد تا تمامی واحدهای مسکونی روستا زیر پوشش بیمه حوادث قرار گیرد.
سیده معصومه طباطبایی از زیر پوشش قراردادن 276 واحد مسکونی در روستای سیجان خبر داد و افزود: در حادثه سیل 28‌ تیرماه تعداد 76 خودرو از بین رفت و 10 خودرو نیز مفقود شد.
وی خاطر‌نشان کرد: با وجود اینکه تعداد 79 ساختمان روستای سیجان در این حادثه از بین رفت اما ما توانستیم با پیش‌بینی بیمه حوادث از طریق بیمه تکمیلی رازی مبالغ خسارتی را در مدت یک‌هفته به اهالی روستا پرداخت کنیم.
طباطبایی با اشاره به اینکه اعتبارات پرداخت شده برای تحقق این مهم از محل اعتبارات دهیاری بود گفت: اکنون اهالی این روستا برای ترمیم و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل دغدغه‌ای ندارند بنابراین باید تمام دهیاران روستاهای سطح کشور موضوع بیمه واحدهای مسکونی را جدی بگیرند تا بدین ترتیب بار مالی دولت را نیز کاهش دهند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از دهیار روستای سیجان استان البرز تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار