باپیگیری استاندار و تصویب دولت ؛
بالاخره امروز این رایزنی ها وپیگیری ها با طرح موضوع تصویب مرز چیلات در هیات دولت ،یکی دیگر از طرح های کلان توسعه ای استان به صمر نشست . استاندار ایلام با اعلام این خیر گفت : با تصویب هیئت وزیران بازارچه چیلات دهلران در ایلام، به عنوان راه‌ مجاز گمرکی تعیین شد.
کد خبر: ۷۶۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 07 August 2019

تابناک ایلام:: یکی از مهمترین مزیتهای استان ایلام ،مرز طولانی با کشور عراق است ،مرزی امن که می توان با بهره گیری درست از آن راه توسعه استان را در آن جستجو کرد .ایجاد گذرگاههای مرزی ،بازارچه ها ،مسیرهای ترانزیت کالا ومسافر در مرز طولانی ایلام با کشور همسایه ،بهترین وموثرین راه برای تسریع در روند توسعه وپیشرفت استان وکشور به حساب می آید که این سالها برنامه ریزی درست ومنطقی برای تحقق آن صورت گرفته است .

در حالیکه سالهاست مرز تجاری مهران بعنوان یک مرز بین المللی شناخته شده و اثرات مطلوب آن بر اقتصاد کشور از طریق صادرات غیر نفتی و تردد گردشگران سیاحتی وزیارتی نمایان گشته است ،توسعه کمی وکیفی مرزها با وجود مرز 436کیلومتری استان ایلام با کشور عراق ،به منظور بهره مندی هرچه بیشتر استان از مزایای مزیت اربعین ، تردد گردشگران وهمچنین مراودات تجاری، گشایش یک مرز تجاری جدید دراستان ضرورتی اجتناب ناپذیر به حساب می آید.

از اینرو در طول سالیان اخیر تلاش های فراوانی از سوی مسئولین استان ایلام برای تحقق این مهم صورت پذیرفت ،آمد ورفت های متعدد مسولین ارشد استان که در دوره مدیریت قاسم سلیمانی دشتکی تشدید یافت وبه مدد رایزنی های ایشان با مسئولین ارشد کشوری به عنوان مطالبه جدی مردم استان از مسئولین کشوری ثبت وضبط شد.

بالاخره امروز این رایزنی ها وپیگیری ها با طرح موضوع تصویب مرز چیلات در هیات دولت ،یکی دیگر از طرح های کلان توسعه ای استان به ثمر نشست . استاندار ایلام با اعلام این خبر گفت : با تصویب هیئت وزیران بازارچه چیلات دهلران در ایلام، به عنوان راه‌ مجاز گمرکی تعیین شد.

 قاسم سلیمانی دشتکی از تصویب بازارچه چیلات دهلران به عنوان راه‌ مجاز گمرکی در نشست هیئت وزیران خبر داد و گفت؛ امروز در

نشست هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد به پیشنهاد استانداری ایلام و وزارت کشور و به استناد قانون امور گمرکی، با ایجاد بازارچهچیلات بعنوان راه‌ جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استان‌ ایلام موافقت شد.

بدون شک با تصویب این طرح که می توان از آن بعنوان مکمل طرح بزرگ توسعه ای آزاد راه زال ،چیلات ،نجف  یادبرد،آینده روشن وتوام با شکوفایی پیش روی مردم استان ،خاصه مردم خونگرم دهلران ترسیم خواهد شد . طرحی که تحقق آن آرزوی دیرینه هر ایلامی وهر دهلرانی بوده وخواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار