مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: قلعه کنجانچم در استان ایلام مرمت می‌شود.
کد خبر: ۷۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 15 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،عبدالمالک شنبه‌زاده گفت : 3 میلیارد و 500 میلیون اعتبار برای مرمت قلعه تاریخی کنجانچم واقع در شهرستان مهران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این 200 میلیون ریال دیگر نیز برای طرح مطالعه به این قلعه، شماره تاریخچه، آسیب‌شناسی، برق‌رسانی و آب‌رسانی هزینه می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزایده واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم به بخش خصوصی اضافه کرد: این قلعه با کاربری پذیرایی و اقامتی بین راهی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد: قرارگیری این قلعه در مسیر تردد زائران ایرانی و عراقی عتبات عالیات و شهرهای مذهبی کشورمان موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام  با بیان اینکه این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقدره آخرین وادی ایلام ساخته شده است، گفت: این قلعه دارای اتاق‌های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوان‌خانه بوده و به عنوان قلعه زمستانی والی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی ادامه داد: این قلعه ظرفیت اسکان 100 گردشگر را دارد و می‌تواند به عنوان VIP برای اسکان مهمانان ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: این قلعه در کنار رودخانه کنجانچم قرار گرفته است و با خلاقیت، ابتکار و بازاریابی مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار