فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: در استان از ابتدای سال تاکنون 46 مورد آتش سوزی در سطح یک هزار و 500 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاده که پس از سال 89 بالا‌ترین آتش‌ سوزی بوده رخ داده است.
کد خبر: ۷۶۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 04 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی یوسفعلی ابراهیم‌پور اظهار کرد: شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر جزو مناطق جنگل‌های زاگرس هستند که جداگانه و به صورت اختصاصی اعتبار به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: امسال از محل حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس، 10 میلیارد ریال برای گشت و مراقبت و اطفای حریق جنگل‌های سردشت و پیرانشهر تخصیص یافته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان از ابتدای سال تاکنون 46 مورد آتش سوزی در سطح یک هزار و 500 هکتار در سطح مراتع و جنگلهای سردشت رخ داد که پس از سال 89 بالا‌ترین آتش‌ سوزی بوده است.

وی بیان کرد:امسال آتش سوزی در سطح 25 هکتار در جنگل‌های سردشت که بیش از 70 درصد آن به صورت سطحی بوده اتفاق افتاده است.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: خسارات جانی این آتش سوزی از طریق بیمه پرداخت خواهد شد و خسارات مالی آن نیز با صورت جلسه آن از طریق مدیریت بحران استان جبران خسارت می‌شود.

وی با اشاره به علت آتش سوزی گفت: این آتش سوزی به خاطر اختلاف دو سه نفر رخ داده که این افراد در زود‌ترین زمان ممکن شناسایی و تحویل مقامات قضایی داده خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی ضمن قول مساعد برای در اختیار گذاشتن یک دستگاه خودروی دیفرل‌دار برای شهرستان سردشت و بیان اینکه 5 دستگاه خودرو به ناوگان خودرو‌های اداره کل منابع طبیعی اضافه خواهد شد، عنوان کرد: بیشترین امکانات اطفای حریق با توجه به آتش سوزی‌های صورت گرفته و عرصه‌های منابع طبیعی در اختیار شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و ارومیه با اولویت قرار داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار