کد خبر: ۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 15 August 2015


امام جمعه اسالم گفت: امکانات تفریحی و هنری به ویژه برای دختران اسالم در حد صفر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسالم، حجت‌الاسلام اصغر جدایی در نماز جمعه این شهر، اخلاق را یکی از عناصر مهم شخصیت انسان دانست و اظهار کرد: تقوا تجلی ذات و درون انسان است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند، افزود: انسانیت آن حضرت یگانه و بی‌مانند و تجلی روح نبوت و مصداق رسالت و وارث انبیا بود و طبق روایات حضرت هرگز در سخن گفتن با کسی درشتی نکرد.

خطیب جمعه اسالم، ساده‌زیستی و گوشه‌گیری از دنیا را برجسته‌ترین صفات امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: امام رضا (ع) در منظر مردم لباس‌های خوب و تمیز می‌پوشید و با خدمتکارانش در کنار یک سفره غذا می‌خورد و تفاوتی بین غلام و اشراف و اقوام قائل نبود و جز براساس تقوا از مهمان شخصاً پذیرایی می‌کرد.

وی با تبریک میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر تصریح کرد: حضرت معصومه (س) بانویی با عالی‌ترین درجات معنوی و روحی بود و به کمالات انسانی رسید.

جدایی با اشاره به اینکه کرامات حضرت معصومه (س) را بسیار زیاد دانست و گفت: هزاران نفر توانسته‌اند مورد لطف خاص این حضرت قرار گیرند و از مشکلات و بیماری‌های مهلک نجات پیدا کنند.

وی دختران را سرمایه‌های عظیمی دانست و افزود: اگر نظام و انقلاب برای دختران سرمایه‌گذاری می‌کرد اکنون بسیاری از مشکلات نظام به دست همین قشر پر انرژی و پرتوان برطرف می‌شد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دختران ما امروز مظلوم مانده‌اند، خاطرنشان کرد: دختران سرمایه گران‌قیمتی هستند که باید قدر آنها دانسته شود.

وی در پایان امکانات ورزشی برای دختران اسالم را تقریباً صفر دانست و یادآور شد: امکانات تفریحی و هنری اسالم در حد صفر بوده و امکانات تحقیقی، علمی و مطالعاتی نیز به صورت محدود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار