کد خبر: ۷۶۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 27 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، یکی از مهم‌ترین اقدامات و خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح درمان و افزایش مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی به صورت خیره کننده است که اکنون به تناسب جمعیت 700 هزار نفری استان تخت‌های بیمارستانی متناسب با میانگین جهانی و کشوری در استان لحاظ شده است.

افتتاح بیمارستان‌ بزرگ شهر یاسوج و بیمارستان‌های گچساران و چند مرکز درمانی دیگر افزایش 400 تختی را در همین مدت ایجاد کرد که در کنار آن افتتاح و راه‌اندازی برخی مراکز دیگر از جمله زایشگاه‌ها از دیگر خدمات نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

هر چند نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی در این عرصه داشته اما برخی کمبودها و البته کم کاری‌ها و بی‌سلیقگی‌ها موجب شده تا مردم گلایه‌هایی نسبت به بعضی خدمات داشته باشند از جمله این گلایه‌ها در سوژه‌ «چرا زنان باردار یاسوجی برای زایمان به شیراز می‌روند»  است.

در ادامه این سوژه آمده تعداد زیادی از خانم‌های باردار یاسوجی با مراجعه به پزشک خود آنها را به بیمارستان‌های شیراز ارجاع می‌دهند آیا امکانات بیمارستان‌های یاسوج کم است دلیل این ارجاع و هجوم برای زایمان به شهر شیراز چیست.

 

به همین منظور سراغ دکتر غلامعباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان رفتیم و از وی پرسیدیم که آیا زن بارداری هم به علت نبود امکانات از یاسوج به شیراز اعزام می‌شود که سبز در جواب با رد چنین موضوعی اظهار کرد: مدرن‌ترین زایشگاه را در شهر یاسوج راه‌اندازی کرده‌ایم و دیگر هیچ نیازی به اعزام زنان باردار نداریم.

یک شاخصه ارزشمند و یک اقدام نادر توسط علوم پزشکی یاسوج

وی به دستاورد بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته و سه ماهه اول امسال اشاره کرد که هیچ زن بارداری فوت شده به دلیل بارداری در این یک سال و سه ماه نداشته‌ایم و یکی از شاخص‌های خوب برای دانشگاه به شمار می‌رود.

سبز از راه‌اندازی زایشگاه مدرن در بیمارستان امام سجاد یاسوج به عنوان خدمتی بزرگ از نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این زایشگاه ظرفیت 14 اتاق ال.دی‌.آر دارد که اکنون 6 اتاق آن راه‌اندازی شده است.

وی همچنین سامانه 190 را محل ثبت شکایات مردم و یکی از راه‌های انتقال انتقادات دانست و گفت: آن گونه که عده‌ای گلایه کرده‌اند هیچ اعزام مادر بارداری از یاسوج به شیراز نداریم مگر این که نیاز به تجهیزات فوق تخصصی خاص باشد که نسبت آن 1 به 1000 است و تاکنون مادر بارداری را به شیراز اعزام نکرده‌ایم.

ال‌.دی‌.آر چیست؟

بنابر این گزارش؛ زایشگاه ال‌دی‌آر(بلوک زایمانی تک نفره) بهترین مدل زایشگاه در دنیا  است. در این مدل یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص داده می‌شود که امکان حضور همسر یا یکی از محارم وجود دارد.

در حالی که قبلا در زایشگاه این چنین روندی اصلا وجود نداشت و هر مرحله در یک فضای جداگانه انجام می‌شد، آن هم بدون حضور هر یک از افراد یاد شده مگر در بیمارستان‌های خصوصی چنین امکانی وجود داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار