کد خبر: ۷۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶ 14 August 2015

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار کرج گفت: عطاری ها به بهانه عرضه داروهای ترک اعتیاد بحرانی جدید را در کلانشهر کرج رقم زده اند و به نوعی حیاط خلوت شیوع بیشتر اعتیاد شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسگری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه در کنار مبارزه با مواد مخدر با معضلی به نام عطاری ها مواجه شده ایم که با عرضه داروهای ترک اعتیاد جوانان و اقشار مختلف جامعه را به جای رهانیدن از بند مواد مخدر در این منجلاب بیشتر وارد می کنند.

وی با بیان اینکه این خطر را باید جدی بگیریم گفت: فردی به دنبال ترک اعتیاد است و با تبلیغات برخی افراد سودجو به عطاری ها مراجعه می کند اما متاسفانه دیده شده است این فرد پس از مصرف این داروهای ترک اعتیاد نه تنها مشکلاتش کم نشده است بلکه به وادی های خطرناک تری وارد شده است.

ضرورت طرح ضربتی برخورد با عطاری های غیر مجاز

عسگری با اشاره به گسترش روز افزون این بحران نوظهور در کرج گفت: از تمام دستگاه های مختلف مرتبط با این موضوع توقع داریم در یک بازرسی گسترده و با جدیت بالا برخورد قانونی لازم را با این پدیده شوم داشته باشند.

وی تعطیل شدن عطاری های غیر مجاز را خواستار شد و گفت: متاسفانه افراد مختلف بدون داشتن تجربه وعلم کافی مبادرت به راه اندازی عطاری می کنند و به جای عرضه درست داروهای گیاهی به فروش مواد شیمیایی وترکیبات مخاطره آمیز روی می آورند و متاسفانه به شدت از ناآگاهی مردم بهره برداری می کنند.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج در ادامه افزود: در سطح شهرستان کرج و استان البرز مراکز ترک اعتیاد مناسبی از سوی متولیان امر ایجاد شده است و خانواده ها بایستی با مراجعه به این مراکز مجاز مانع سودجویی و جولان افراد خاطی و قانون شکن شوند.

عسگری با بیان اینکه هیچ جای قانون و ضوابط موجود اجازه عرضه داروهای ترک اعتیاد را به عطاری ها نداده است گفت: این انتظار می رود در کوتاه ترین زمان بازرسی گسترده از عطاری ها و مراکز عرضه این داروها انجام شود و بدون اغماض اقدام به تعطیلی و پلمپ این اماکن شود.

برخی با سیاه نمایی کرج را نا امن جلوه می دهند

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که کرج را نماد نا امنی و جرم خیز بودن در کشور معرفی کرده اند گفت: کلانشهر کرج با تراکم بالای جمعیتی از بسیاری از شهرهای مشابه خود در بحث جرایم و بزه های اجتماعی شرایط بهتری دارد اما متاسفانه برخی جریانات با سیاه نمایی این گونه به مردم القاء کرده اند که کرج جرم خیز ترین شهر کشور است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار کرج در تکمیل این موضوع گفت: کلانشهر کرج با داشتن چهره های بزرگ علمی، فرهنگی، ورزشی ونخبگان نقشی پررنگ در عزت ملی ایران اسلامی داشته است و حضور پرشور مردم در تشییع شهدای غواص در این یک ماه گذشته نشان از تعلق خاطر این مردم به انقلاب اسلامی و ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

عسگری بیان کرد: باید در یک کار جمعی و با اجرای برنامه های موثر توانمندی های مثبت این کلانشهر بزرگ کشور را بیش از پیش معرفی کنیم و بر همین اساس کارگروهی را در فرمانداری کرج تشکیل داده ایم تا جاذبه ها و شاخصه های مثبت این شهررا شناسایی و ابعاد مثبت آن در بعد ملی منتشر کنند.

وی در پایان افزود: کرج شهر جوانی است و باید با حرکت به سمت آگاهی بخشی موثر این قشر را از خطراتی که مواد مخدر آنها را تهدید می کند آگاه سازیم و اثرات مخرب مواد مخدر متنوعی که در جامعه عرضه می شود را برای آنها تبیین کنیم.

گفتنی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج نمایندگان دستگاه های مرتبط با این حوزه حضور داشتند و در خصوص برنامه های دستگاه های خود برای مبارزه با این پدیده شوم به تبادل نظر پرداختند.

استفاده از فضای مناسب مساجد، تکایا و مراکز مذهبی برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ادارات و کارخانجات و فراهم کردن امکان مشاوره های لازم برای طیف های مختلف از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار