کد خبر: ۷۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 12 August 2015

رشت - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا در نشستی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت : خبرنگاران پلهای همدلی جامعه هستند .
[خبرنگاران پلهای همدلی جامعه هستند]

به گزارش ایرنا ، سید محمود رزمگیر روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگاران صدای شریف آگاهی اند و می توانند پل های همدلی در جامعه احداث کنند .
وی با اشاره به اینکه صداقت رمز ماندگاری کار خبرنگاری است اظهار داشت : خبرنگاران می توانند سبب نزدیکی و همدلی و حتی حل بسیاری از اختلافات جامعه شوند .
وی استقلال و پرسشگری را دو خصیصه لازم برای خبرنگار ی دانست و افزود : حضور خبرنگار در جامعه می تواند یاد آور علامت سوال و افزایش آگاهی و شفاف سازی شود .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا راه اندازی کانون صنفی خبرنگاران در این شهرستان را لازم دانست و گفت : صومعه سرا به لحاظ برخورداری از رسانه دارای جایگاه خبری خوبی در استان است و این پتانسیل را برای تشکیل این کانون دارد.
رزمگیر افزود : راه اندازی این کانون می تواند به شناسنامه دار شدن خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه کمک شایانی بکند.
وی اظهار داشت : خبرنگاران نقش دست گیر و یاری رسان دارند و با قلم توانمند خود نقاط تاریک را به مسوولان نشان داده تا راهکار مناسبی برای برطرف شدن آن اتخاذ کنند .
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا نیز در نشست با خبرنگاران گفت : خبرنگاران در صفوف مقدم جنگ نرم قرار دارند .
سرهنگ پاسدار کیا عاشوری با اشاره به اینکه دشمن همیشه برخوردی منفعت طلبانه با انقلاب ما داشته است اظهار داشت : دشمنان هم قسم شده اند تا با عقیده و ارزش های نظام آسیب برسانند ازاین رو هم از لحاظ اقتصادی و هم رسانه ای و اخبار ما را مورد هجمه قرار داده اند .
وی افزود : خبرنگاران همچون رزمندگان 8 سال دفاع مقدس هم اکنون در صفوف مقدم جنگ نرم قرار گرفته اند .
وی به نقش موثر خبرنگاران در فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت : تاثیر گذاری بر ذهن و اندیشه مخاطبان در دست خبرنگاران است از این رو رعایت رسالت خبرنگاری بسیار مهم است .
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا افزود : تشکیل جبهه فرهنگی و اجرای یک کار فرهنگی با حمایت همه نهاد ها سبب تاثیر گذاری بیشتر می شود .
وی وظیفه شناسی و زمان شناسی را دو رسالت بزرگ خبرنگاران دانست و افزود : خبرنگاران با توجه به نزدیکی انتخابات باید مواظب باشند تا ابزار دست افراد و اشخاص قرار نگیرند .
وی در ادامه افزود : خبرنگاران این شهرستان در پوشش دادن اخبار و اطلاع رسانی برنامه های بسیج موفق عمل کرده اند .
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب استان گیلان واقع است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار