نچرال‌نیوز گزارش می‌دهد
تابناک: بسیاری از روغن‌ها دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری و همچنین مزایای تقویت ایمنی هستند.
کد خبر: ۷۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 12 August 2015
به گزارش تابناک، گروه ترجمه سرویس علمی ایمنا و به نقل از نچرال‌نیوز نوشت: ویروس‌های قوی مقاوم به آنتی بیوتیک همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و تهدیدی جدی برای سلامت بشمار می‌آیند. برخی روغن های طبیعی هزاران سال است که استفاده می شوند. بسیاری از روغن ها دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری و همچنین مزایای تقویت ایمنی هستند. اسانس حاوی جوهر واقعی گیاه است و بسیار قوی تر از گیاهان خشک شده است.

در اینجا پنج آنتی بیوتیک طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم:

1. روغن پونه کوهی: اغلب به نام "آنتی بیوتیک طبیعت" شناخته می شود. روغن پونه کوهی شامل دو ترکیب قدرتمند، کارواکرول و تیمول است، که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ فراوان است.در مطالعات ثابت شده است که کارواکرول ضد ویروس موثر است. تیمول یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و سپر در برابر سموم است.

2. اسانس درخت چای: دارای سابقه ای طولانی در استفاده دارویی است. بومی استرالیا است و در درمان عفونت‌های پوستی، زخم ها و سوختگی به عنوان یک ضماد استفاده می‌شود. یک مطالعه اخیر این مسئله را اثبات کرده است.

3.اسانس مریم گلی: نتایج امیدوار کننده در یک مطالعه اخیر انجام شده در مونیکا دانشگاه علوم پزشکی لودز، لهستان، ثابت کرد یک درمان موثر برای استافیلوکوکوس اورئوس، اپیدرمیدیس با استفاده از فرمولاسیون حاوی روغن مریم گلی به عنوان یک عامل ضد میکروبی طبیعی فعال است.

4. روغن پوست و برگ دارچین: کارشناسان در دانشگاه ایالتی کانزاس سیتی با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان موجود در دارچین از آن به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی یاد می کنند و معتقدند دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین با توجه به خواص ضد میکروبی قدرتمند آن، مجله آمریکایی طب چینی اسانس دارچین را در مبارزه با سرماخوردگی موثر ذکر می کند. گفته شده است به کند کردن رشد میکروارگانیسم ها کمک می کند.

5. رزماری: برای بازیابی بیماران بستری در بیمارستان موثر است.

6. برگ آویشن و روغن آویشن: آنتی بیوتیک های طبیعی و بسیار موثر است. ترکیب روغن آویشن تیمول (در روغن پونه کوهی) خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ دارد.

مهم است که توجه داشته باشید همه روغن های صنعتی کیفیت درمانی شرح داده شده در این مطالعات را ندارند. برآورد شده است که 98 درصد از روغن های ساخت کارخانه ها حاوی مواد افزودنی دیگر است که ممکن است برای استفاده درمانی مناسب نباشد. اطمینان حاصل کنید که روغن از منابع قابل اعتماد بدست آمده و 100 درصد اسانس خالص بدون مواد افزودنی باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار