رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز که عامل اصلی بیش از 30 درصد از تصادفات است، در دستور کار جدی پلیس راهور قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 11 August 2015

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز که عامل اصلی بیش از 30 درصد از تصادفات است، در دستور کار جدی پلیس راهور قرار دارد.

به گزارش فارس؛حسین طلایی درجمع خبرنگاران همدان اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات در معابر درون‌شهری، عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی است که 38 درصد عامل کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم با 27 درصد دومین علت وقوع تصادفات به حساب می‎آید، گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی و انحراف به چپ نیز از جمله سایر علل شایع بروز تصادفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان ادامه داد: افراد دخیل در تصادفات را از لحاظ نوع استفاده از معابر می‌توان به استفاده‌کنندگان خودرو، استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت و عابرین پیاده تقسیم کرد که 47 درصد از متوفیان سه ماه نخست سال را عابران پیاده تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه موتورسواران با 36 درصد در رتبه دوم و استفاده‌کنندگان از خودرو با 17 درصد در رتبه سوم هستند، ادامه داد: در تصادفات منجر به جرح استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت به صورت راکب و ترک‌نشین با 43 درصد بیشترین درصد مجروحان را به خود اختصاص داده‌اند.

طلایی افزود: عابرین پیاده با 38 درصد دومین گروه مجروحان تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند و استفاده‌کنندگان از خودرو نیز با 18 درصد در رتبه سوم هستند.

وی تأکید کرد: در بخش برخورد قانونی با تخلفات رانندگی، پلیس راهور در سه ماهه امسال بیش از 5 هزار و 900 موتورسیکلت و 2 هزار و 300 خودرو را با مستندات قانونی توقیف کرده است.

طلایی ادامه داد: به دلیل فراوانی تصادفات موتورسیکلت‌، طرح‌های توقیف موتورسیکلت‌های متخلف به صورت یکسره در طول سال در حال اجراست.

وی افزود: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز که عامل اصلی بیش از 30 درصد از تصادفات است، در دستور کار جدی پلیس راهور قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار کرد: در این زمینه علاوه بر استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات الکترونیکی در اختیار، از دوربین‌های ثبت تخلفات که به صورت مکانیزه و در تمام ساعات شبانه‌روز فعال هستند نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگسازی اقدام به آموزش چهره به چهره در گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله نونهالان، دانش‌آموزان، نمازگزاران در مساجد، کارمندان ادارات و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی شده است، گفت: در سه ماه نخست سال جاری بیش از 10 هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش دیده‌اند.

طلایی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با همکاری شهرداری‌ها، خط‌کشی خیابان‌ها، نصب تابلوها و علائم عمودی واقعی با شدت بیشتری انجام شده و طرح‌های بلندمدت و تأثیرگذار همانند ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح نیز در چند سال گذشته به اجرا در آمده است.

وی نصب چراغ راهنمایی در تقاطع‌های مورد نیاز و سرعت‌کاه با هدف کاهش سرعت وسایل نقلیه و آرام‎سازی معابر را از جمله اقدامات دیگر پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات در معابر عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران را از جمله راهکارهای کوتاه‌مدت در کاهش تصادفات دانست.

وی با اشاره به احصای نقاط حادثه‌خیز و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص، گفت: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های ثبت تخلفات مکانیزه و در تمام ساعات شبانه‌روز، در کنترل رفتار رانندگان و کاهش حوادث ترافیکی نقش ویژه‌ای دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار