کد خبر: ۷۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷ 10 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد با اشاره به پتانسیل‌های این استان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، آب، جنگل و گردشگری، گفت: وضعیت شاخص‌های توسعه یافتگی در این استان مطلوب نیست.

سید موسی خادمی با اشاره به اینکه این استان ۲۵ درصد نفت‌وگاز کشور، ۱۰ درصد آب‌های سطحی و ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس را دارد، اظهار داشت: با وجود مواهب الهی متعدد ولی هنوز این استان به توسعه پایدار و در خور شان نرسیده است.

وی عنوان کرد: وضعیت شاخص‌های توسعه اقتصادی این استان شامل درآمد سرانه، برابری قدرت خرید، درآمد پایدار، شاخص‌های ترکیبی توسعه، شاخص توسعه انسانی و حضور فعال زنان در عرصه اجتماعی مطلوب نیست.

نماینده عالی دولت با تاکید بر اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به این استان ستودنی است، افزود: قبل از انقلاب اسلامی این استان دانشجویی نداشت ولی هم اکنون به میمنت این نظام بیش از ۵۵ هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند.

خادمی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۳۰۰ جاذبه طبیعی، ۳۰۰ امامزاده و ۲ هزار آثار تاریخی ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت توریسم دارد، بیان کرد: سند آمایش سرزمینی برای تسریع در روند توسعه استان در دست تدوین است و به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار استان با حفظ شاخص‌های محیط زیست در اولویت برنامه‌های مدیریت استان است، اظهار داشت: تخریب محیط زیست هیچ کمکی به توسعه نمی‌کند بلکه هر روز آثار منفی آن نمایان‌تر می‌شود به بگونه‌ای که آیندگان در این زمینه گلایه می‌کنند.

استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه این استان با وجود ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور قابلیت مطلوبی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه کشاورزی نگاه مثبی به‌ویژه به مناطق کمتر برخوردار دارد که آبیاری تحت فشار و تسهیلات صندوق توسعه ملی موئد این موضوع است.

خادمی تصریح کرد: برای توسعه همه جانبه این استان برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم که امیدواریم با همکاری و تعامل مردم و نگاه ویژه دولت یازدهم این برنامه‌ها برای رسیدن استان کهگیلویه و بویراحمد به توسعه همه جانبه و پایدار محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار