مدیر روابط عمومی استانداری فارس گفت: به دستور استاندار فارس، رسانه‌ها هیچ‌گونه آگهی تبریکی در مورد انتساب استاندار از سوی افراد و مجموعه‌های دولتی و خصوصی قبول نکنند.
کد خبر: ۷۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 10 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله رزمجو بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان فارس اظهار داشت: فارس در کشور و جهان جایگاه ویژه دارد و در کمتر کشوری است که نامی از شیراز و فارس نشنیده باشند.

وی با تأکید بر اهمیت خبررسانی و آگهی بخشی به مردم افزود: من خود به‌عنوان یک دانشگاهی کار خبرنگاری را به‌منزله یک کار تحقیقاتی ارزیابی می‌کنم که خبرنگار باید با درک محتوای یک جلسه عصاره آن را به مردم اطلاع دهد.

رزمجو اضافه کرد: در خبررسانی و پژوهش خلاقیت از عناصر کلیدی است و عنصر دیگری که می‌تواند کمک کند اخلاق در خبرنگاری است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: وقتی محققی کار تحقیقاتی می‌کند نخستین انتظار از وی رعایت اخلاق پژوهش است و در حرفه خبرنگاری نیز باید اخلاق رسانه رعایت شود و خبرنگار باید واقعیت را آن‌چنان‌که هست به مردم ارائه کرده و از تعبیر و تفسیر شخصی بپرهیزد.

رزمجو ابراز داشت: مسئولیت تک‌تک ما در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی سنگین است و باید تلاش کنیم با قلممان و باخبری که می‌نویسیم در جامعه حرکت، نشاط و شادی ایجاد کنیم.

مشاور استاندار فارس تصریح کرد: جایگاه فارس جایگاه ویژه‌ای است که مقام معظم رهبری در سفر شیراز دانشگاه آن را «دار‌العلمی در دارالعلم» خواندند که این بیان، جایگاه شیراز و نیروی انسانی کارآمد و متخصص آن را نشان می‌دهد و به‌واقع که داشته‌های فارس قابل‌مقایسه با هیچ استانی نیست.

مدیر روابط عمومی استانداری فارس ادامه داد: شیراز شهر علم و ادب، شهر سعدی و حافظ و صدها گنجینه دیگر است و اینها همه رسالتی را بر دوش خبرنگاران می‌نهد که امید، شادی و تلاش را در این دیار بیش‌ازپیش بارور سازند.

رزمجو افزود: یک شرط حل مشکل بیکاری فارس این است که رسانه‌ها فضایی از این استان ترسیم کنند که سرمایه‌گذاری که از بیرون می‌نگرد برای سرمایه‌گذاری در آن ترغیب شود.

وی سپس اظهار داشت: ما بدون همکاری شما نمی‌توانیم موفقیتی کسب کنیم و همه ما باید همدلی، هم‌زبانی و تعامل باهم بتوانیم این استان را بر ریل توسعه قرار دهیم.

رزمجو در پایان با تأکید بر دستور استاندار مبنی بر پرهیز از چاپ آگهی‌های تبریک در مورد تصدی سمت استانداری این استان، گفت: استاندار فارس تأکید دارند رسانه‌ها در مطرح کردن سوألات و طرح نظرات خود آزادی کامل دارند چراکه در عصر انفجار اطلاعات نمی‌توان چیزی را کتمان کرد و ازاین‌رو درب اتاق ما به روی همه باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار