به گزارش تابناک ایلام
این آتش سوزی که حدود ساعت16عصر امروز به وقوع پیوست بخش وسیعی از جنگلهای ارتفاعات چرمین واقع در بخش زاگرس شهرستان چرداول را فراگرفت.
کد خبر: ۷۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 10 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،مروتی بخشدار زاگرس بااعلام خبر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات چرمین به خبرنگار تابناک ایلام گفت:این آتش سوزی که حدود  ساعت16عصر امروز به وقوع  پیوست بخش وسیعی از جنگلهای چرمین واقع در بخش زاگرس شهرستان چرداول را فراگرفت.
بخشدار زاگرس افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی،مردم روستاهای این بخش با حضور به موقع درکانون آتش سوزی  از گسترش دامنه آن جلوگیری به عمل آوردند.

وی با بیان این که خوشبختانه مردم به سرعت بسیج شده و برای کمک به اطفای حریق وارد عملیات شده‌اند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده حوالی ساعت 19امروز ، روند آتش‌سوزی مهار شده است.


مروتی درخصوص علت وقوع آتش سوزی گفت: درهمان لحظه اولیه شروع آتش سوزی با هوشیاری وهمکای مردم منطقه، عامل وقوع آتش سوزی دستگیر وتحویل نیروهای انتظامی گردید.
مروتی ‌گفت: برای ارزیابی دقیق نیازمند بررسی دقیق هستیم اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بین 20 تا 25 هکتار از جنگل‌ها در آتش سوخته است.
نکته ای که قابل تامل است این است که سازمان محیط زیست واداره منابع طبیعی به عنوان دوسازمان متولی حفاظت از عرصه های طبیعی وزیست محیطی که  وظیفه  اصلی وذاتی آنها حفاظت وصیانت از عرصه های طبیعی وزیست محیطی می باشدمتاسفانه در اطفاء این آتش سوزی حضور ندارند وجای خالی ماموران این دوسازمان کاملا محسوس است .
مامورانی که بایدبعنوان  پیشقروال در امر اطفاء حریق حاضر باشند وفرماندهی مهار آتش سوزی را عهده دارشوند ظاهرا هنوز ازوقوع این آتش سوزی باخبرنشده اند! انشااله که مسئولین محترم این دو سازمان دلیل محکمی برای بی توجهی وعدم حضورشان در این منطقه خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار