معاون جهاد کشاورزی ایلام:
معاون صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومانی برای سیلوسازی گندم در دهلران طی سال های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 28 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سهراب پسندیده اظهار داشت: شهرستان دهلران قطب نخست تولید گندم در استان ایلام است که طی سال‌های اخیر برای ذخیره سازی گندم شهرستان سیلوهای استاندارد متعددی در شهرستان ساخته شده است.

وی بیان داشت: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم یعنی حدود نیمی از گندم تولیدی استان در دهلران تولید می‌شود، در همین حال به منظور افزایش ظرفیت ذخیره گندم استان ایلام، شش سیلوی تمام مکانیزه با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران آماده ذخیره گندم کشاورزان است.

پسندیده ظهار داشت: کل سرمایه گذاری که برای سیلوسازی در دهلران با مشارکت بخش خصوصی به عمل آمده ۶۵ میلیارد تومان بوده است که ۲۴ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و مابقی از سرمایه سرمایه گذاران بومی منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه گذار بومی تلاش کشاورزان شهرستان دیگر هدر نمی‌رود، افزود: در سال‌های گذشته خرید گندم در فضای باز انجام می‌شد که دارای مشکلات بهداشتی بود ولی با ساخت سیلوهای مکانیزه مشکل اصلی کشاورزان شهرستان حل شده است.

معاون صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ییان داشت: سیلوهای مکانیزه راه اندازی شده در شهرستان دهلران برای نگهداری و دوام گندم ذخیره شده بسیار حائر اهمیت است و در واقع هم اکنون ایلام دارای ذخیره استراتژیک گندم است که امنیت غذایی و امنیت روانی در استان ایجاد می‌کند./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار