رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:ظرف چند سال گذشته بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس تغییر کاربری یافته و از عرصه تولید خارج شده است.
کد خبر: ۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵ 23 February 2015
محمد مهدی قاسمی ، دو شنبه در گفت و گو با ایرنا در شیراز افزود:تغییر کاربری های بی رویه اراضی مشکلی اساسی فراروی کشاورزی این استان قرار داده و بی شک تاثیرات زیست محیطی این معضل در دراز مدت برجامعه ماندگار خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اراضی کشاورزی استان فارس با گشت های حفاظتی تحت کنترل قرار دارد و از اقدامات سودجویانه در آنها جلوگیری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد:هم اینک گروه های گشت این سازمان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درحال نظارت بر اراضی کشاورزی هستند و از هرگونه تخریب یا تغییر کاربری غیر مجاز جلوگیری می کنند.

قاسمی اظهارداشت:یکی ازمهمترین راهکارهایی که در حفاظت از اراضی کشاورزی فارس موثر است ، اجرای طرح تبدیل عکس های هوایی از اراضی کشاورزی به صورت نقشه (کاداستر) است.

وی گفت: برای اراضی کشاورزی بیش از 350 هزار بهره بردار فارس طرح کاداستر انجام شده و این اراضی زیر پوشش حفاظتی قرار گرفته اند.

قاسمی ادامه داد: دولت تدبیرو امید حمایت از بخش کشاورزی را در اولویت قرار داده و در این زمینه مسوولان از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهند کرد.

در استان فارس 3 . 4 میلیون هکتار از اراضی قابلیت کشاورزی دارند که هم اینک 6 . 1 میلیون هکتار از آنها که معادل 8 . 38 درصد از کل اراضی این استان است به امر کشاورزی اختصاص دارد.

اراضی مستعد کشاورزی باقی مانده به دلیل کمبود آب،پراکنش نامناسب بارندگی و نیز به سبب شور و قلیایی بودن خاک، ناهموار بودن اراضی ،نبود تاسیسات زیربنایی ، عدم مهار سیلاب و کنترل آب از آنها استفاده نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار