ماجرای خبر افسرده ترین شهر ایران از اواخر سال 93 در قزوین شروع شد خبری که صحت و سقم آن هیچ گاه نه تایید و نه تکذیب شد فقط بهانه ای شد برای آن که مسئولین بیشتر در این باره بیاندشند که چرا این شهر و مردم این شهر به افسرده ترین مردم ایران لقب گرفته اند.
کد خبر: ۷۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 10 August 2015
به گزارش تابناک از قزوین، ماجرای لغو کنسرت ها در قزوین از مهرماه 92 در قزوین آغاز شد درست زمانی که مردم در شور و شوق برگزاری کنسرت ها در قزوین به سر می بردند بی اخلاقی و هنجار شکنی برخی ها و شاید از سوی دیگر دلواپسانی که بیش از حد مته به خشخاش گذاشتند سبب شد تا رویای برگزاری یک کنسرت بدون حاشیه در قزوین خواب نیمه شب های جوانان این شهر باشد.

ماجرایی که البته رسانه ها نیز در شروع آن بی تاثیر نبودند درست زمانی که رسانه های به ظاهر انقلابی و شاید بیش از حد دلواپس شادی یک شبه جوانان این شهر را با جملاتی نا مضمون به گوش مسئولین و رسانه ها و شاید اکثریت مردم رسادند( بی حیایی؛ رقص و آواز در سالن کنسرت، هنجارشکنی در شهر شهید پرور) همه این ها تیترهایی بود که نه تنها زخمی بر دل مادران و پدران جوانان این شهر گذاشت بلکه مسئولین و سیاسیون این شهر را بیش از پیش به برگزاری کنسرت در قزوین حساس کرد.
بعد از آن ماجرا ، لغو کنسرت ها در قزوین به یک رویه عادی تبدیل شد و در بسیاری از موارد حتی بعد از فروش بلیط درست در روز اجرا به دلایل واهی کنسرت ها در قزوین لغو می شد کنسرتی که مردم برای آن انتظار کشیده بودند عده زیادی بلیط تهیه کرده بودند و تدارک زیادی برای برگزاری کنسرت ها دیده می شد.
با تغییر مدیر کل ارشاد اسلامی قزوین احمدی مدیر کل جدید در اولین روزهای حضور خود دراین پست با کاستن از حساسیت ها در خصوص کنسرت ها گفت: ما مخالف شادی مردم نیستیم و در صورتی که شرایط فراهم باشد از برگزاری کنسرت در قزوین استقبلا خواهیم کرد.
اما با همه ای این وعده و وعید ها هنوز ماجرای برگزاری این کنسرت ها در قزوین به شکل عادی خود برنگشته است.
و در این بین مدیرانی که با برگزاری مراسم های مختلف سعی در برگزاری فضای شاد در قزوین کرده بودند هم چنان مخالف سرسخت برگزاری کنسرت در قزوین هستند.
بر اساس شنیده ها کنسرت شهرام ناظری که قرار بود در قزوین برگزار شود با مخالفت مسئولان فرهنگی استان تعلیق شد.
یک منبع مطلع در این باره  گفت: آنگونه که مسئولان اداره ارشاد قزوین می گویند قرار است آقای نوش آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رایزنی و تسریع فرایند مجوز و رفع موانع موجود به قزوین سفر کند.
اما در چند روز گذشته آقای نوش آبادی به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار در قزوین حاضر شدندو  این که چه تصمیم درباره برگزاری کنسرت ها در شهر گرفته اند اطلاع چندانی وجود ندارد و باید منتظر باشیم تا معلوم شود سرنوشت کنسرت های بعدی در قزوین چه می شود.
همچنین کنسرت گروه چارتار و سالار عقیلی از جمله کنسرت هایی هستند که هنوز سرنوشت برگزاری آنها در قزوین نامعلوم است.
این درحالی است که چندروز پیش نیز کنسرت گروه سماع در شهر محمدیه قزوین با مخالفت امام جمعه این شهر لغو شده بود. پیش از این پیروز ارجمند، مدیرکل سابق دفتر موسیقی و حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد از دخالت اداره اماکن درباره لغو کنسرت کیهان کلهر انتقاد کرده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار