استاندار خراسان شمالی:
پس از اینکه نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم،راز و جرگلان اظهاراتی را در خصوص عقب ماندگی پروژه های عمرانی بیان کرد و پس از آن نیز روابط عمومی استانداری در این خصوص بیانیه صادر کرد،این بار مقام عالی دولت در استان شخصا نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد به طوری که رفتار و عملکرد برخی کاندیداها در زیر سوال بردن عملکرد مدیران را سعی در ایجاد شبه در بین مردم اعلام کرد.سید علی اکبر پرویزی بلاتکلیفی هزاران پروژه ناتمام را ازمغان دولت قبل دانسته و 10 برابر شدن اعتبارات دو سال گذشته را نیز بی تاثیر در به سرانجام رسیدن پروژه ها می داند.
کد خبر: ۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 09 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سید علی اکبر پرویزی،استاندار خراسان شمالی در نشست با شوراهای شهر و روستا و دهیاران شهرستان مانه وسملقان،با اشاره به اینکه از زمان استقرار دولت یازدهم 20 میلیارد تومان برای شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان اختصاص یافته است،گفت:با توجه به شرایط سخت مالی کشور،این رقم بسیار قابل توجه و بی سابقه است که امیدواریم از این منابع به درستی استفاده شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک و نیم برابر اعتبارات دولت قبل به شهرداری ها و دهیاری ها در این دولت اختصاص یافته است،گفت:با این اعتبارات تحولات و تغییرات بسیاری در بخش های بهسازی مدارس،خانه عالم،ساخت کتابخانه،بهسازی روستا انجام خواهد شد.
وی به وجود هزاران پروژه نیمه تمام که ارمغان دولت قبل بوده اشاره کرد و ادامه داد:اگر 10 برابر اعتبارات اختصاص یافته دو سال قبل هم به این پروژها اختصاص یابد بازهم به سرانجامی نمی رسد چرا که نیازمند 20 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و این در حالیست که در این دو سال تنها یک هزار میلیارد تومان اعتبار وارد این استان شده است.
سید علی اکبر پرویزی در ادامه توضیح داد:تاکید و سیاست دولت این است که نگاه کارشناسی و واقع بینانه به پروژه ها داشته و نیازهای ضروری مناطق را شناسایی و اولویت بندی کنیم.
استاندار خراسان شمالی نیاز نخست این استان را تامین آب شرب سپس تامین آب کشاورزی و صنعتی عنوان کرد و گفت:علاوه بر تامین این نیازها در حوزه برق رسانی،راه ها،بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی در بخش دیگرسخنان خود به موضوع انتخابات امسال اشاره کرد و گفت:هیچ مدیر اجرایی وزارت کشور حق دخالت در امر انتخابات را ندارد و اگر موردی مشاهده شد باید گزارش داده شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از کاندیداها با زیر سؤال بردن عملکرد مدیران و دستگاه‌ها سعی در ایجاد شبه در بین مردم‌ دارند و گاهی به گوش می‌رسد که اعلام کرده‌اند مدیران استان با توسعه دانشگاهی و فضاهای آموزشی مخالف‌اند که این دروغ محض است.

سید علی اکبر پرویزی به مهم ترین اقدامات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت:بیش از 7 میلیارد تومان به تجهیزات ضروری پزشکی اختصاص یافته که به تمام بیمارستانهای استان تحویل داده شده و علاوه بر آن از 25 دستگاه آمبولانس قول وزیربهداشت برای این استان تاکنون 5 دستگاه آمبولانس تامین شده است.
وی همچنین قول صددرصدی حذف تمام مدارس گلی و خشتی استان به خصوص در شهرستان مانه و سملقان را داد که مقدمات این کار فراهم شده است.
پرویزی افزود:صددرصد تمام هزینه های کشاورزان برای آبیای تحت فشار،قطره ای و یا بارانی را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
وی اظهار داشت:بخشی از گازرسانی به روستاهای این شهرستان در هفته دولت و بخش دیگر آن در دهه فجر به سرانجام خواهد رسید.
استاندار خراسان شمالی گفت:در حوزه آب و فاضلاب شهری این شهرستان نیز اقدمات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست که ما ضمن تامین آب مطمئن برای این شهرستان،52 روستایی که در مسیر سد شیرین دره قرار دارد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز بوده تا پایان سال 95 از این سد آب مورد نیاز تامین می شود.
سید علی اکبر پرویزی در ارتباط با وام های کشاورزان نیز گفت: وام های کشاورزان از محل ماده 10 و 12 خسارات بحران تمدید شده که منابع مالی نیز برای آن اختصاص یافته است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار