درمراسمی درفرماندهی انتظامی استان
درمراسمی که صبح امروز در فرماندهی انتظامی استان ایلام برگزار شد از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۷۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 09 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،درمراسمی که صبح امروز در فرماندهی انتظامی استان ایلام برگزار شد از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان تجلیل به عمل آمد.
"عبدالحمید کرمی "رییس خانه مطبوعات ایلام به تاثیرات اجتماعی اطلاع رسانی فعالیتهای انتظامی اشاره کرد وگفت:خروجی کار نیروی انتظامی درراستای کارخبرنگاری تعریف می شود زیرا اطلاع رسانی در زمینه های مختلف اجتماعی توسط نیروی انتظامی منجر به ایجاد  نشاط اجتماعی وکاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد.
وی تلاشهای مذبوحانه دشمن در فضای مجازی ونقش خبرنگاران درخنثی سازی توطئه های فرهنگی آنان را یادآورشد وافزود:افزایش وسایل ارتباطی نوین ،جهان امروز  را به جهانی  پیچیده مبدل کرده است ودشمن با استفاده از فضای مجازی ایجاد شده سعی دارد امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره بیاندازد،خبرنگاران وفعالان عرصه مجازی می توانند با دقت نظر وکارکارشناسانه نقشه شوم دشمنان را خنثی نمایند.
وی درادامه خاطرنشان کرد:فضای مجازی فرصتی مناسب برای افزایش معلومات وسطح دانش بشری تلقی می شود اما از طرفی این فضا به نقطه امید دشمن برای تهاجم فرهنگی واز بین بردن ارزشهای انسانی ودینی جامعه تبدیل شده است ،نیروی انتظامی با تعامل سازنده با اصحاب رسانه ومطبوعات می تواند این امید دشمن را به یاس مبدل کند.
درادامه این مراسم سردار علی دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد وخاطره خبرنگارشهید محمود صارمی گفت:شهیدمحمود صارمی خبرنگاری متعهد با بصیرت وارزشی بود که بمنظور انعکاس مظلومیت ومحرومیت مردم افغانستان به آن کشور اعزام شد ودرنهایت با کینه توزی گروه بی دین طالبان به شهادت رسید.
وی به ارزش وجایگاه خبرنگاری اشاره کرد وافزود:خبرنگاری شغل نیست بلکه یک هنراست ،هنری که درابعاد مختلف اثرات مطلوب ومفید وسازنده ای رابرای جامعه به همراه دارد،آگاه سازی وآموزش مردم هنری بس بزرگ وارزشمنداست و خبرنگار با هنرخود ونیازسنجی جامعه، مردم را از خطرات مختلف آگاه می سازد.
وی ایجاد امینت روانی را از  دیگر ویژگیهای کار خطیر خبرنگاری نام برد وگفت:امنیت روحی وروانی جامعه از اهمیت مهمی برخورداراست لذا خبرنگار باایجاد یک تیتر میتواند جامعه ای را ملتهب ویا امنیت وآسایش روانی جامعه را تقویت نماید.
فرمانده انتظامی ایلام به عملکرد نیروی انتظامی استان پرداخت وتصریح کرد:

خوشبختانه در مورد سرقت‌های مسلحانه بانک و طلافروشی در استان ایلام طی امسال یک مورد هم وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در کل سرقت‌ها در مجموع 8 درصد کاهش سرقت داشته که این روند یعنی کاهش سرقت‌ها با هوشیاری مردم و ماموران انتظامی کاهش خواهد یافت.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس آمار پزشکی قانونی که از طریق خبرگزاری‌ها نیز منتشر شده بود ایلام در ردیف استان‌هایی با کمترین نزاع قرار گرفته بود.

دولتی تصریح کرد: در مورد قتل‌ها آمارها نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته از کاهش 21 درصدی برخوردار هستیم. خوشبختانه با تلاش پلیس آگاهی و طی چند سال اخیر موفقیت‌هایی در زمینه کشف قتل‌ها به دست آمد که رضایت مردم را حاصل کرده است.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمام قتل‌های سنوات گذشته کشف شده و یک مورد نیز هفته گذشته در هلیلان کشف و تحویل دستگاه قضایی شد.

وی ادامه داد: این فرد که سال‌ها پیش یکی از بستگان خود را به قتل رسانده بود با فعالیت‌های اطلاعاتی و تلاش پلیس شناسایی و به دستگاه قضایی تحویل شد.

درپایان این مراسم از خبرنگاران واصحاب رسانه با اهداء لوح تقدیرتجلیل به عمل آمد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار