معاون میراث فرهنگی ایلام تاکید کرد
علی قاسم‌پور : طرح شناسایی خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای ایلام اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 09 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اجرای طرح شناسایی خانه‌های بوم گردی در روستاهای این استان خبر داد و گفت: در راستای سیاست سازمان میراث فرهنگی و به منظور حل مشکل اقامت گردشگران در روستاها این طرح اجرا شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس در روستاهای هدف گردشگری استان ایلام و دیگر روستاهای این استان در تمام 10 شهرستان که بیشترین تعداد مسافران و گردشگران را دارند، خانه‌های مناسب برای اقامت گردشگران شناسایی شده است.
وی با اینکه این خانه‌ها باید مستقل بوده و دارای تمامی امکانات اولیه مورد نیاز گردشگران باشند، اظهار کرد: صاحب بنا به عنوان مدیر خانه بوم گردی به صورت اجاری خانه را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: تمام این خانه‌ها در استان ایلام که دارای شرایط لازم هستند، شناسایی شده و برای تایید نهایی به سازمان میراث فرهنگی معرفی شده است.
قاسم‌پور افزود: در صورت تایید نهایی، تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصد از طریق صندوق کارآفرینی و امید به منظور نوسازی بنا و تجهیز خانه‌های بوم‌گردی روستاهای استان ایلام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
این مسئول تقویت بوم گردی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه‌ها و بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره‌مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستائیان از جمله صنایع دستی را دارند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار