کد خبر: ۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵ 23 February 2015

استاندار البرز گفت: محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن در البرز مهم‌ترین اولویت است.

به گزارش فارس سید حمید طهایی اظهار کرد: توسعه و رشد استان البرز نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است.

وی ادامه داد: در این راستا باید با شناسایی نقاط ضعف و کمبودها مسیر توسعه و پیشرفت را در استان به درستی طی کرده و خدمات رسانی‌ها را به روز کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم مشکلات را از پیش پای برداشته و به سمت توسعه و پیشرفت گام برداریم.

طهایی یکی از مهم‌ترین نیازهای این استان را توسعه زیرساخت‌ها و خدمات عمرانی عنوان کرد و گفت: این استان با کمبود و ضعف زیرساخت‌ها مواجه است که همین عامل سبب شده است که نتوانیم مانند دیگر استان‌های کشور به رشد برسیم.

وی نزدیکی به تهران و رشد جمعیت را از دیگر مشکلات این استان عنوان کرد و ادامه داد: نزدیکی به تهران سبب شده است که مسئولان از رفع برخی از مشکلات در این استان غافل شوند.

استاندار البرز افزود: رشد جمعیت نیز متناسب با خدمات و داشته‌های استان نیست و نمی‌تواند پاسخگوی این میزان جمعیت باشد.

به گفته وی رشد سرانه‌های آموزشی،‌ فرهنگی، خدماتی،‌ عمرانی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و.... از مهم‌ترین نیازهای این استان است که برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان به البرز هستیم.

این مسئول تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در استان البرز انجام داد محرومیت زدایی و توسعه متوازن خدمات در تمام مناطق و شهرستان‌های استان البرز است.

وی تصریح کرد: در این راستا ضروری است که با شناسایی ظرفیت‌ها و کاستی‌ها، برنامه جامعی را برای توسعه استان تدوین کنیم.

طهایی افزود: هر چند استان‌ها دارای نظریه پایه توسعه هستند و سند ملی توسعه استان‌ها در راستای برنامه چهارم توسعه تدوین شده است اما ضرورت بازنگری و تدوین سند توسعه استانی بر مبنای سیاست امروز کشور وجود دارد.

وی گفت: در این راستا ما به عنوان استان تازه تاسیس و با تدوین اولین سند آمایش سرزمین باید همسو با برنامه‌های ملی و چشم‌انداز توسعه ضمن تمرکززدایی، موجب چابک‌سازی و افزایش نقش بخش خصوصی در استان شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار