امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه می بایست در اموزش و پروش از بازی های سیاسی اجتناب داشت، گفت: خواست مردم از آموزش و پرورش برای لارستان فردا تربیت نیروی انسانی کارآمد و مبتنی بر فرمایشات رهبری باشد.
کد خبر: ۷۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 04 May 2019

تابناکفارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آیئن عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به دیدار هفته گذشته معلمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: باید بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب به یک گفتمان اجتماعی تبدیل کنند.

وی مهمترین موضوع تمدنی را تعلیم و تربیت دانست و افزود: در تشکیل یک تمدن، از همه شاخص ها مهمتر، سرمایه انسانی است.

امام جمعه لارستان علت خرید سلاح های گوناگون توسط کشورهای مختلف به ویژه عربستان را ناشی از ضعف انها برشمرد و تصریح کرد: کشورهایی نظیر عربستان متصور هستند که سلاح می تواند انها را نگه دارد اما آنچه باعث پیشرفت و ماندگاری می شود، نیروی انسانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه علت تاراج منابع نفتی در پیش از نقلاب اسلامی توسط بیگانگان را نتیجه عدم بهره مندی از نیروی انسان کارامد و آگاه دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش باید تربیت کننده انسانهای دانا، توانا، پرهیزکار، مبتکر، شجاع و اهل اقدام باشد.

وی با تأکید بر اینکه می بایست در اموزش و پروش از بازی های سیاسی اجتناب داشت، عنوان کرد: خواست مردم از آموزش و پرورش برای لارستان فردا تربیت نیروی انسانی کارآمد و مبتنی بر فرمایشات رهبری باشد.

حجت لاسلام موسوی با اشاره به اینکه معلمان سازنده فرهنگ و هویت سازی هستند، بیان کرد: تمدن مبتنی بر فرهنگ است و اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد، تمدن با هویت تشکیل نمی شود و در این زمینه است که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم می شود چراکه چکیده این سند ان است که نظام اموزشی کشور ما باید سبک زندگی و فلسفه حیات را براساس مبانی غربی به کودکان بیاموزد.

وی با هشدار نسبت به اینکه یکی از اهداف سند ۲۰۳۰ تربیت سرباز برای غربی هاست، تصریح کرد: در این سند می خواهند روحیه ذلت پذیری را در جامعه ایران گسترش دهند و اساس زندگی نسل آینده کشورمان را سبک زندگی غربی قرار دهند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه باید مواظب بود تا با پرورش یافتگان فرهنگ غربی از اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ جلوگیری کرد، افزود: در این سند برای تمام رده های سنی از کودکان تا مدارج عالی علمی براساس افکار غربی برنامه ریزی صورت گرفته است.

این مسئول با تأکید بر اینکه خانواده ها باید نسبت به نحوه تربیت فرزندان خود اهمیت قائل باشند و از غفلت اجتناب کنند، گفت: سند تحول در آموزش و پرورش به فرموده مقام معظم رهبری یک ریل گذاری است و نباید این سند تحول در مرحله ابلاغ باقی بماند و باید این مهم به مرحله اجرایی برسد که نیاز به پیگیری دارد و می تواند کشور را از نیاز به اسنادی مانند ۲۰۳۰ بی نیاز کند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ روحیه انقلابیگری در جامعه، تصریح کرد: در مقابل آرایش جنگی دشمن، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرند و مهمترین کار وحدت کلمه است و نباید به خاطر اختلافات کوچک در برابر هم قرار گرفت.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید تکیه بر اشتراکات، در مقابل دشمن آرایش گرفت و با هماهنگی یکدیگر بر مستکبرین غلبه کرد، افزود: جناح های سیاسی نیز باید وحدت بخش ملت باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار