مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: خبر ورود و هجوم ملخ های مهاجم صحرایی به منطقه زرین آباد دهلران بی اساس و کذب است.
کد خبر: ۷۳۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 22 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  امروز در برخی کانال ها، سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی خبری مبنی بر هجوم ملخ های صحرایی یا دریایی به منطقه زرین آباد شهرستان دهلران منتشر شد که موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور چندین گروه از کارشناسان این سازمان در منطقه زرین آباد و دیگر مناطق اطراف موضوع به علت اهمیت آن مورد بررسی قرار گرفت.

سیامک بیگی افزود: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد حشره ای که به عنوان ملخ صحرایی ذکر شده نوعی سوسک بومی خود منطقه است که به علت رطوبت بالای هوا و شرایط مساعد جوی امسال میزان تکثیر و زاد و ولد آنها نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

وی یادآور شد: این سوسک ها از نوع شکارگر بوده و اقدام به شکار حشرات و آفات ریز کرده و به نوعی پاکسازی منطقه از آفات را انجام می دهند.

وی با انتقاد از رسانه هایی که بدون بررسی صحت یک موضوع اقدام به انتشار اخبار دلهره آور می کنند، گفت: رسانه ها در قبال آرامش افکار عمومی مسئول هستند و انتشار اخبار کذب تبعات منفی گسترده را برای جامعه در پی دارد.

وی تاکید کرد: حرکت و مناطق درگیر این حشره به طور مرتب توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و نیز سازمان جهانی فائو رصد و اطلاع رسانی می شود.

بیگی افزود: هیچ گونه ملخ مهاجمی در استان ایلام تاکنون مشاهده نشده و تمام تمهیدات لازم برای مقابله با این حشره در صورت ورود به استان اندیشیده شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار