مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایلام:
ساکنان مناطق مرزی استان ایلام از فروش اولین سهمیه سوخت صادراتی بهره مند شدند.
کد خبر: ۷۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 22 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از ساکنان مناطق مرزی و بهبود وضعیت درآمد آن ها، طرح های مختلفی را اجرا کرده و یکی از این طرح ها برخورداری مردم مناطق مرزی استان ایلام در سهمیه صادرات سوخت است.

از مزایای اجرای این طرح کاهش پدیده قاچاق سوخت، ارتقای وضعیت معیشت ساکنان مناطق مرزی، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد منطقه است.

اوسط بهمن ماه سال گذشته بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از عرضه سوخت آزمایشی به قیمت تعادلی به مرزنشینان استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام در این خصوص گفت: برای اجرای این طرح 2 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت به استان اختصاص یافت.

علی اصغر چاغروندی هدف از اجرای این طرح را افزایش توان اقتصادی مرزنشینان ایلامی عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح 25 هزار خانوار مرز نشین در استان ایلام ساماندهی می شوند.

وی یادآور شد: بدین منظور یک هزار و 500 لیتر سوخت به هر خانوار مرزنشین برای صادرات در نظر گرفته شده است. 

چاغروندی اضافه کرد: در عرضه سوخت صادراتی به شهروندان مرزنشین به قیمتی کمتر از قیمت آن سوی مرز به مرزنشینان فروخته می‌ شود تا بتوانند با صادرات خرد و سهمیه بندی شده، معیشتی قانونمند داشته باشند.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام تاکید کرد: خانوارهایی که تا شعاع 20 کیلومتری از مرز سکونت دارند، مشمول این قانون قرار می گیرند. 

بهره مندی پنج هزار خانوار روستایی از فروش اولین سوخت صادراتی

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از صادرات افزون بر چهار میلیون لیتر نفت-گاز در قالب کمک به معیشت مرزنشینان این استان خبر داد.

به گفته پرویز ایدون این میزان فروش سوخت صادراتی روستائیان مرزنشین ایلام تا پایان فروردین ماه سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: از پنج هزار خانوار روستایی مرز نشین در استان, 2 هزار و 600 خانوار در مهران , 2 هزار و 100 خانوار در دهلران و 300 خانوار نیز در شهرستان ایلام ساکن هستند.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام اضافه کرد: طرح توزیع سوخت برای مناطق مرزی این استان، می تواند از قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی تا حدود زیادی جلوگیری کند.

بی شک با ادامه اجرای این طرح، علاوه بر اشتغالزایی و بهبود وضع معیشتی خانوارهای مرزنشین، شاهد کاهش قاچاق سوخت در مناطق مرزی خواهیم بود. 

استان ایلام در باختری ترین نقطه جغرافیایی ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از این حیث در بین استان های مرزی دارای طولانی سرحد است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار