رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران:
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: در شرکت ملی گاز ایران پیمانکاران باید در فعالیت های خود الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و به آنها نیز تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 20 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، مهندس "محمدرضا یوسفی پور" با اشاره به اینکه شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران باید  از این شرکت الگو برداری کنند،افزود: نداشتن حوداث و آسیب های انسانی در پالایشگاه گاز ایلام یک ارزش است که باید همکاران در ایلام از آن مراقبت ویژه کنند .

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از حوادث و آسیب‌های انسانی سخت اما ممکن،پیچیده اما مقدور و نیازمند مشارکت عمومی و کوشش مدیران و امری بسیار ارزشمند است، ادامه داد: در سال گذشته 100 درصد حوادث در شرکت ملی گاز ایران در حوزه پیمانکاران بوده که از این تعداد 50 درصد مربوط به پیمانکاران شرکت مهندسی و توسعه،25 درصد پیمانکاران شرکتهای گاز استانی،12.5 درصد پیمانکاران شرکت انتقال و 12.5 درصد مربوط به پیمانکاران شرکتهای پالایشی گاز در کشور بوده است .

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در شرکت ملی گاز ایران توجه به مسائل ایمنی بسیار با اهمیت بوده و مرتب با تمرین های مختلف میزان آمادگی با حوادث احتمالی تمرین می شود به طوری با وجود گذشت مدت کوتاهی از سیل اخیر در کشور و مواجهه با مشکلات آن، در حال حاضر همزمان با حضور مسئولان کشوری پدافند غیر عامل و وزارت نفت در پارس جنوبی و مسئولین HSE  شرکت ملی گاز در پالایشگاه گاز ایلام مانورهای مختلف با سناریوهای واقعی برگزار و نقاط قوت و قابل بهبود بررسی و ارزیابی می شود .

یوسفی‌پور به حوزه محیط زیست پالایشگاه های کشور اشاره کرد و گفت:شرکت ملی گاز ایران ذاتا ماهیتش دوستدار محیط زیست است به طوری که گاز شهری را به عنوان یک حامل انرژی از پاک ترین و تمیز ترین سوخت فسیلی به کل اقصی نقاط کشور رسانده است و اگر قرار باشد به جای گاز از سوخت های فسیلی همچون مازوت،نفت و گازوئیل استفاده شود ،  آلودگی های زیست محیطی در کشور بیشتر و بیشتر می شود .

وی اظهار داشت:صنعت نفت و گاز تنها صنعتی است که دقیقا منطبق با اصول محیط زیست (EIE) است و در تمامی پروژه‌ها در سطح کشور ارزیابی محیط زیست باید به صورت اجبار انجام شود .

وی ادامه داد: در شرکت ملی گاز ایران پیمانکاران باید در فعالیت های خود الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و به آنها نیز تکلیف می‌شود.

وی تصریح کرد:اکثر شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران از سوی سازمان محیط زیست موفق به دریافت درجه های صنعت سبز،لوح زرین و سیمین شده اند که این مهم گواه این است که سازمان محیط زیست با دادن چنین لوح هایی دوستدار بودن این مجموعه را تأیید کرده است .

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت:شرکت ملی گاز ایران در امر گاز رسانی ، با وجود حوادث طبیعی چون زلزله و سیل های اخیر عملکرد درخشانی داشته است .

مهندس یوسفی پور افزود: در حوادث غیر مترقبه اخیر نه تنها خدمات شرکت ملی گاز ایران از حالت مستمر خارج نشد بلکه در حین بحران و مشکلات حادث شده با سایر دستگاه های خدمات رسان شهری همکاری داشته است .

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت:شرکت پالایش گاز ایلام از لحاظ نیروی انسانی دارای  سرمایه هایی توانمند و با تخصصی است .

وی هدف از سفر به استان ایلام را تشریک مساعی و اهتمام مشترک با مجموعه همکاران در جهت تقویت و تشدید نقاط قوت در زمینه HSE و کوشش مشترک در بهبود نقاط قابل اصلاح عنوان کرد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار