استاندار مازندران معتقد است : رویکرد انتقادی و اصلاح طلبانه رسانه ها همراه با عقلانیت و به دور از افراط و تفریط می تواند موتور محرک اصلی توسعه استان شوند.
کد خبر: ۷۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 08 August 2015
آیین نکوداشت روز خبرنگار همراه با آیین تجلیل از خانواده شهید شاخص استان، شهید تبریزی با حضور فعالان رسانه ای استان در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد.
در این مراسم که در قالب ستاد هفته گرامیداشت رسانه در استان مازندران برگزار شد، از خانواده شهید شاخص رسانه استان تقدیر، تمبر یادبود شهید تبریزی رونمایی و در پایان از خبرنگار جانباز و پیشکسوت نیز تقدیر شد.
استاندار مازندران جمعه شب در این مراسم، با بیان اینکه رسانه های گروهی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه در جامعه هستند، گفت: باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه و بالندگی استان استفاده شود.
ربیع فلاح جلودار در آیین بزرگداشت رسانه مازندران در سالن هلال احمر ساری با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی به کارکرد ارزشمند رسانه ها مرتبط است و از خبرنگاران انتظار داریم در جهت استیفای حقوق مردم کوشا باشند و دولت را در این زمینه حمایت کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد اعتماد در بین مردم موجب امیدواری مردم و مشارکت آنها در زمینه های مختلف، پویایی و تحرک در جامعه می شود، تصریح کرد: رویکرد انتقادی و اصلاح طلبانه رسانه ها همراه با عقلانیت و به دور از افراط و تفریط می تواند موتور محرک اصلی توسعه استان شوند.
فلاح با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، اذعان داشت: باید با ایجاد همدلی و همزبانی رسانه ها همراه با مدیران اجرایی برای توسعه استان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مدیران اجرایی باید قدرت نقد و انتقاد را در خود افزایش دهند، اذعان داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با رسانه ها رویکرد تعامل در سیاست های داخلی و خارجی دارد.
استاندار مازندران بیان کرد: باید مرز بین تخریب و انتقاد مشخص شود، انتقاد سازنده، آگاهانه و پیشبرد امور مورد توجه است.
بیکاری مهمترین چالش مازندران است
فلاح ضریب امنیت مازندران را جزو بالاترین رتبه در سطح کشور برشمرد و مهمترین چالش در استان را اشتغال و بیکاری جوانان اعلام کرد و گفت: در سال جاری برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی باید مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.
فلاح جلودار با بیان اینکه سرمایه گذاران مازندرانی به دلیل وجود رویکرد مناسب در گذشته از این استان به استان های دیگر مهاجرت کرده اند، اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار با برگزاری همایش های مختلف و نشست های بسیار جزو استان های موفق در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور هستیم.
وی در خصوص اشتغال، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری جدی در استان است و باید برای رفع مشکلات و کمبودها تلاش شود.
فلاح موضوع مهارت آموزی را یکی از ظرفیت های مهم در استان برشمرد و گفت: ۲۲۰ کارگاه دولتی و ۸۵۰ کارگاه خصوصی در استان وجود دارد که با همکاری فرمانداران باید موضوع مهارت آموزی را در سطح استان عملیاتی کنیم.
وی در خصوص شکایت مدیران اجرایی از خبرنگاران، گفت: اگر شکایتی از سوی برخی مدیران اجرایی از خبرنگاران وجود داشته باشد باید شکایات و اختلافات را برطرف کنیم.
انتخاب شهید شاخص
همچنین مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برنامه های ستاد هفته رسانه را انتخاب شهید شاخص رسانه عنوان و اظهارداشت: شهید سیف الله تبریزی خبرنگار صدا و سیما از شهرستان جویبار به عنوان شهید شاخص انتخاب شد.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید اخلاق مداری را سرلوحه خود قرار دهند، تصریح کرد: در رسانه های مازندران اخلاق مداری و اخلاق محوری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نقد، رسانه ها توجه و دقت لازم را داشته باشند، افزود: مرز بین نقد و تخریب بسیار ظریف است و مدیران نباید از نقد واهمه و هراس داشته باشند.
جاودانی با اعلام اینکه دستگاههای اجرایی و همه نهاد های باید در انتخاب مسئول یا مدیر روابط عمومی دقت نظر داشته باشند، اذعان داشت: انتخاب مدیر روابط عمومی خوب توسط مدیران اجرایی می تواند در انتقال و استفاده از خبر کمک بسیار کند.
در این مراسم از تمبر شهید شاخص خبرنگار رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر به خانواده شهید سیف الله تبریزی، خبرنگار جانباز اصغری قاجار و پیشکسوت خبر عباسعلی کوشکی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار